Mazda Rx-3 Projekt
|
Carlsson89 |
Publicerat 10-11-2008 20:24
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Hejsan!
Håller på med ett Rx-3 projekt som jag nyligen inköpt. Bilen är nu helt isärplockad och karossen är
blästrad.
Har köpt en 13b turbo från
en Rx-7 S5 som ska vässas en del.
Funderar på vad jag ska ha för framvagn/bakvagn, några förslag? Bilen byggs för
drifting.
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
Dille |
Publicerat 10-11-2008 21:39
|
Användare
Inlägg: 496
Registrerad: 17.10.07
|
Lite av
ett drömprojekt du skaffat dig.
Kräver att du bjuder på en massa bilder
/Dick Petersson
RX-7 FD -96
|
|
|
|
Janne |
Publicerat 11-11-2008 00:52
|
Administratör
Inlägg: 1403
Registrerad: 17.10.07
|
Håller med Dille
Har sett att en del har använt 240 bakaxel.
Rx4ans fjäderben passar om du byter topp plattan eller vad
det heter.
Ska du ha på något annat så får du nog modda ganska rejält.
Kolla in Sniglos projekt från det gamla forumet.
[url]http://bertakeblennow.scorpionshops.com/forum/viewthread.php?
forum_id=21&thread_id=6979[/url]
Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73
(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 11-11-2008 16:10
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Okej tack ska kolla det. Jo tänkte lägga ut projektet
så långt som det har kommit än så länge, kanske ikväll.
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 11-11-2008 22:45
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Har/hade
Framvagn: volvo 240. Den passar
perfekt mellan rambenen. Bärarmarna kan användas men du måste göra spec. fästen för den bakreinfästningen och göra ett
"uttag" i plåten för rätt
geometri.
Enklare att göra rörbärarmar med ex.ledlager och svetsa fästen där du vill ha dem. Spec. som du vill "drifta" och ha stora utslag av
styrningen.
Styrväxel och rattstång (förlängd) funkar riktigt bra. Det du måste göra är att modda tråget lite, om du inte flyttar fram rambryggan 5cm. Vilket
jag inte fick när bilen
byggdes.
Accerman passar också bra, om jag minns rätt, den kommer att styra riktigt bra.
Bakvagnen var också av nämnda
bilmodell. Fyrlänken var infäst i karosstvärbalken. Hade stagen
parallella, viktigt, och länklager överallt.
Mellanaxeln har jag kvar... har allt kvar
men ligger i delar.
Hoppas att du fick lite hjälp på vägen.
/nr |
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 12-11-2008 16:26
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
nrx skrev:
Har/hade
Framvagn: volvo 240. Den passar
perfekt
mellan rambenen. Bärarmarna kan användas men du måste göra spec. fästen för den bakreinfästningen och göra ett "uttag" i plåten för rätt geometri.
Enklare
att göra rörbärarmar
med ex.ledlager och svetsa fästen där du vill ha dem. Spec. som du vill "drifta" och ha stora utslag av styrningen.
Styrväxel och rattstång (förlängd) funkar riktigt bra. Det du
måste göra är att modda tråget lite, om du inte flyttar fram rambryggan 5cm. Vilket jag inte
fick när bilen byggdes.
Accerman passar också bra, om jag minns rätt, den kommer att styra
riktigt bra.
Bakvagnen var också av nämnda bilmodell.
Fyrlänken var infäst i karosstvärbalken. Hade stagen parallella, viktigt, och länklager överallt.
Mellanaxeln har jag kvar...
har allt kvar men ligger
i delar.
Hoppas att du fick lite hjälp på vägen.
/nr
Det tackar jag för! det hälpte en del Vad jag har förstått så ska det vara en stel
bakaxel och då passar ju iofs 240 axel bra. Men hur är det med bredden/spårvidden på den mot orginal? måste väl brädda skärmar en del?
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
GL |
Publicerat 12-11-2008 18:06
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
Carlsson89 skrev:
nrx skrev:
Har/hade
Framvagn: volvo 240. Den passar perfekt mellan rambenen. Bärarmarna
kan användas men du måste göra spec. fästen för
den bakreinfästningen och göra ett "uttag" i plåten för rätt geometri.
Enklare att göra
rörbärarmar med ex.ledlager och svetsa fästen där du vill ha dem. Spec. som du vill
"drifta" och ha stora utslag av styrningen.
Styrväxel och
rattstång (förlängd) funkar riktigt bra. Det du måste göra är att modda tråget lite, om du inte flyttar fram rambryggan
5cm. Vilket jag inte fick när bilen
byggdes.
Accerman passar också bra, om jag minns rätt, den kommer att styra riktigt bra.
Bakvagnen var också av nämnda bilmodell. Fyrlänken var
infäst i karosstvärbalken. Hade stagen parallella, viktigt, och länklager överallt.
Mellanaxeln har jag kvar... har allt kvar men ligger i delar.
Hoppas att du fick lite hjälp på
vägen.
/nr
Det tackar jag för! det hälpte en del Vad jag har förstått så ska det vara en stel bakaxel
och då passar ju iofs 240 axel bra. Men hur är det med bredden/spårvidden
på den mot orginal? måste väl brädda skärmar en del?
Bredden från 240
funkar fint! Mitt projekt som Janne länkade till btw!
Redigerat av GL den 12-11-2008 18:07
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 12-11-2008 22:41
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Lite mer "tips" på 240 framvagnen.
Fjäderbenen är
på tok för långa vilket du säkert redan förstått.
Du måste tokhöja tornen för att få bilen på hyfsad höjd om du ska
använda org.längden.
Men om du:
1.tillverka topplagringen själv, jag gjorde en exentriskt vridbar lösning av alu.platta med ett påsvetsad ursvarvat alurör där jag fäste ett länklager
underifrån. Finns att köpa färdigt om man såvill, men detta är billigare om man har tid och det behöver inte vara i alu. funkar med järn, marginellt tyngre.
2.köper nya gängaderör till
fjäderbenen och borrar ur de gamla, ändrar du enkelt längden på röret till att passa Opel Kadett E stötdämpare, valfritt fabrikat
själv föredrar jag Koni. De har samma tjocklek på patronen som 240.
Svetsa fast röret i spindeln, tänk på hur du lutar röret (det finns ett visst glapp i alla
fall när jag gjorde det.) så att du får ett ökat avstånd mellan däck och ben. Camberlutningen tar du på
rörbärarmen och/eller på topplagringen.
Självklart behöver man inte byta röret till gängat. Utan det går att kapa befintligt fjäderbensrör. Lossa bara från spindelfästet och kapa in
längden.
Nu har bilen kommit ner minst 10cm och går att "sänka" vs. fjädringsväg som vanliga bilar.
Tilläggas ska även att krängaren "passar"
direkt, lite modds av
fästena bara.
För bakaxeln ska du ta från 740 och 940 om du vill ha en lika bred axel som sitter på rx7 gen.1. De axlar som kommer
från 140 och 240 är ca 5cm kortare. Kanske någon kan hjälp
till med bredden på 3.ans axel. Har för mig att den är kortare än 7 ans.
Krängaren bak (240)
tycker jag att du bara anpassar till bredden mellan länkrören. Fäster med lämpliga klammer. Då
har du fått en mycket billig och justerbar krängare. Du skjuter
den bara fram eller bak på rören.
Jag skulle använda panardstag. Fäst mellan vänstra fyrlänksfästet (längst ner) på axeln och
det högra fyrlänksfästet i
karossen (längst ner) Snuskigt lågt rollcenter och du "lurar" viktförskjutning till höger sida. Axelns sidorörelse är minimal i förhållande till andra
faktorer
som däckfriktionsförändringar mm. Du ska väl inte ha fjädringsväg på 22cm eller? Finns andra konstruktioner men av dessa är detta den enklaste och med
mest pang för $$$, tycker jag.
/nr |
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 13-11-2008 18:18
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
nrx skrev:
Lite mer "tips"
på 240
framvagnen.
Fjäderbenen är på tok för långa vilket du säkert redan förstått.
Du måste tokhöja tornen för att få bilen på hyfsad höjd om du ska använda
org.längden.
Men om du:
1.tillverka topplagringen själv, jag gjorde en exentriskt vridbar lösning av alu.platta med ett påsvetsad ursvarvat alurör där
jag fäste ett länklager underifrån. Finns att köpa färdigt om man
såvill, men detta är billigare om man har tid och det behöver inte vara i alu. funkar med
järn, marginellt tyngre.
2.köper nya gängaderör till fjäderbenen och borrar ur de gamla, ändrar du
enkelt längden på röret till att passa Opel Kadett E
stötdämpare, valfritt fabrikat själv föredrar jag Koni. De har samma tjocklek på patronen som 240. Svetsa fast röret i spindeln, tänk på hur du
lutar röret
(det finns ett visst glapp i alla fall när jag gjorde det.) så att du får ett ökat avstånd mellan däck och ben. Camberlutningen tar du på rörbärarmen och/eller på
topplagringen.
Självklart behöver man inte byta röret till gängat. Utan det går att kapa befintligt fjäderbensrör. Lossa bara från spindelfästet och
kapa in längden.
Nu har bilen kommit ner minst 10cm
och går att "sänka" vs. fjädringsväg som vanliga bilar.
Tilläggas ska även att
krängaren "passar" direkt, lite modds av fästena bara.
För bakaxeln ska du ta från
740 och 940 om du vill ha en lika bred axel som sitter på
rx7 gen.1. De axlar som kommer från 140 och 240 är ca 5cm kortare. Kanske någon kan hjälp till med bredden på 3.ans axel. Har för mig att
den är kortare än 7
ans.
Krängaren bak (240) tycker jag att du bara anpassar till bredden mellan länkrören. Fäster med lämpliga klammer. Då har du fått en mycket billig och
justerbar
krängare. Du skjuter den bara fram eller bak på rören.
Jag skulle använda panardstag. Fäst mellan vänstra fyrlänksfästet (längst ner) på axeln
och det högra fyrlänksfästet i karossen (längst
ner) Snuskigt lågt rollcenter och du "lurar" viktförskjutning till höger sida. Axelns sidorörelse är
minimal i förhållande till andra faktorer som däckfriktionsförändringar mm. Du ska väl
inte ha fjädringsväg på 22cm eller? Finns andra konstruktioner men av
dessa är detta den enklaste och med mest pang för $$$, tycker jag.
/nr
Tack! det var mycket informaton på
en gång. Det får nog bli från
en 240 då det redan är beprövat men vad hade du för bromsar? Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det finns ju inte mycket
sådant som passar till 240. Funderar även på om det skulle gå med Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar ju golv än
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 13-11-2008 23:07
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Carlsson89 skrev:
Tack! det var mycket informaton på en gång. Det får nog bli
från en 240 då det redan är beprövat men vad hade du för bromsar?
Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det finns ju inte mycket sådant som passar till 240.
Funderar även på om det
skulle gå med Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar ju golv än
Ser inte riktigt varför du ska byta, annat än
att
oken är tynga, fyrkolvs och gjutjärn. De sitter att hejda en tungbil på 1500kr och din bil ska väl inte väga mer än 1000kg. Där har du 500kg övertag Men
det finns gott om eftermarknads i Svedala
för voflor. Många är ju insnöade på märket. http://www.result...ottom.html
kolla under tillbehör, finns garanterat några som vill sälja AP eller Willwood ok.
Skivorna fram kan är billigast att byta till 940.s om du vill ha större.
Bak så skulle jag bara rensa ur handbromsen. Inne i skivorna bak är det "trummbroms." Ta bort allt och
montera hydralisk direkt på ledningen
bak. Det är ju bra att ha en riktigt bra handbroms/sladda ut broms att dutta på när du ska in i driften. Har hör att det ska finnas lösningar som gör att det
ävne blir godkänt för bilprovningen. Kanske någon annan kan hjälpa till här.
Ang. coilover (fjäder över stötdämparen) var det jag menade när jag sa att du
kunde byta ut fjäderbens röret mot
ett gängat. Bla. säljer http://www.sellho... sådana rör, även kompletta lösningar också.
Eller så köper du
bara en linjär 60mm fjäder och "kapar" den till den längd du
vill ha. www.rejsa.nu/forum kan du leta runt lite på. Där kan du få många
tips och råd. Finns även ett säljforum att söka runt efter delar. Sen en liten komentar på mitt tidigare inlägg
ang. Opel stötdämpare, vill du ha ännu kortare
ben finns även golf gen1 patronerna. De är också dim 40mm så de passar även de i röret. Du får måtta och fundera lite. Ett ställe att leta dämpare på
är att på
biltema. Där kan man prova lite olika dämparpatroner och se deras längd
/nr
Redigerat av nrx den 13-11-2008 23:50
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 15-11-2008 09:18
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
nrx skrev:
Carlsson89 skrev:
Tack! det
var mycket informaton på en gång. Det får
nog bli från en 240 då det redan är beprövat men vad hade du för bromsar? Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det
finns ju inte mycket sådant som passar till 240. Funderar även på om det skulle gå med Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar
ju golv än
Ser
inte riktigt varför du ska byta, annat än att oken är tynga, fyrkolvs och gjutjärn. De sitter att hejda en tungbil på 1500kr
och din bil ska väl inte väga mer än 1000kg. Där har du 500kg övertag
Men det finns gott om eftermarknads i Svedala för voflor. Många är ju insnöade på
märket. http://www.result...ottom.html kolla under tillbehör, finns
garanterat några som vill sälja AP eller Willwood
ok. Skivorna fram kan är billigast att byta till 940.s om du vill ha större.
Bak så skulle jag bara rensa ur handbromsen. Inne i skivorna
bak är det
"trummbroms." Ta bort allt och montera hydralisk direkt på ledningen bak. Det är ju bra att ha en riktigt bra handbroms/sladda ut broms att dutta på när du
ska in i driften.
Har hör att det ska finnas lösningar som gör att det ävne blir godkänt för bilprovningen. Kanske någon annan kan hjälpa till här.
Ang.
coilover (fjäder över stötdämparen) var det jag menade
när jag sa att du kunde byta ut fjäderbens röret mot ett gängat. Bla. säljer
http://www.sellho... sådana rör, även kompletta lösningar också.
Eller så köper du bara en linjär 60mm
fjäder och "kapar" den till
den längd du vill ha. www.rejsa.nu/forum kan du leta runt lite på. Där kan du få många tips och råd. Finns även ett säljforum att söka runt efter
delar. Sen en liten komentar på mitt tidigare inlägg ang. Opel stötdämpare, vill du ha ännu kortare ben finns även golf gen1 patronerna. De är också dim 40mm så de
passar även de i röret. Du får
måtta och fundera lite. Ett ställe att leta dämpare på är att på biltema. Där kan man prova lite olika dämparpatroner och se
deras längd
/nr
Okej Tur att du är på detta
forumet, du verkar veta det här Tack! 240 framvagn kan man få tag på ganska lätt här
hemma, bakaxel funderar jag på en lättad i aluminium och lamelldiff.. Men det är ju inte så aktuellt än,
lägger upp lite bilder på hur långt projektet har
kommit på ett ungefär.
Redigerat av Carlsson89 den 15-11-2008 10:25
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 15-11-2008 10:31
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Vad är största Filstorleken man kan ha på bilderna i forumet?
Redigerat av Carlsson89 den 15-11-2008 10:33
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 15-11-2008 10:34
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Carlsson89 skrev:
nrx skrev:
Carlsson89 skrev:
Tack! det var mycket informaton på en gång. Det får nog bli från en 240 då det redan är beprövat
men vad hade du för
bromsar? Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det finns ju inte mycket sådant som passar till 240. Funderar även på om det
skulle gå med
Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar ju golv än
Ser inte riktigt varför du ska byta,
annat än att oken är tynga, fyrkolvs och gjutjärn. De
sitter att hejda en tungbil på 1500kr och din bil ska väl inte väga mer än 1000kg. Där har du 500kg
övertag Men det finns gott om eftermarknads i Svedala för voflor. Många är ju insnöade på
märket.
http://www.result...ottom.html kolla under tillbehör, finns garanterat några som vill sälja AP eller Willwood ok. Skivorna fram
kan är billigast att
byta till 940.s om du vill ha större.
Bak så skulle jag bara rensa ur handbromsen. Inne i skivorna bak är det
"trummbroms." Ta bort allt och montera hydralisk direkt på ledningen
bak. Det är ju bra att ha en riktigt bra handbroms/sladda ut broms att dutta på
när du ska in i driften. Har hör att det ska finnas lösningar som gör att det ävne blir godkänt för bilprovningen.
Kanske någon annan kan hjälpa till här.
Ang. coilover (fjäder över stötdämparen) var det jag menade när jag sa att du kunde byta ut fjäderbens röret mot ett gängat. Bla. säljer http://www.sellho... sådana rör, även kompletta lösningar också.
Eller så köper du bara en linjär 60mm fjäder och "kapar" den till den längd
du vill ha. www.rejsa.nu/forum kan du leta runt lite på. Där kan du få många tips och råd. Finns även ett säljforum att söka runt efter delar. Sen
en liten komentar på mitt tidigare inlägg ang. Opel
stötdämpare, vill du ha ännu kortare ben finns även golf gen1 patronerna. De är också dim 40mm så de passar
även de i röret. Du får måtta och fundera lite. Ett ställe att leta dämpare på är att på
biltema. Där kan man prova lite olika dämparpatroner och se deras
längd
/nr
Okej Tur att du är på detta forumet, du verkar veta det här Tack! 240 framvagn kan man få tag
på ganska lätt här hemma,
bakaxel funderar jag på en lättad i aluminium och lamelldiff.. Men det är ju inte så aktuellt än, lägger upp lite bilder på hur långt projektet har kommit på ett
ungefär
så fort jag kommer på hur man gör*
Redigerat av Carlsson89 den 15-11-2008 10:36
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 15-11-2008 10:51
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
Carlsson89 skrev:
Vad är största Filstorleken man kan ha
på bilderna i forumet?
Max. filstorlek: 341.8Kb / Tillåtna
filtyper: .gif .GIF .jpg .JPG .jpeg .JPEG .png .PNG .pdf .PDF
Redigerat av Combat den 15-11-2008 10:54
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 15-11-2008 11:01
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Combat skrev:
Carlsson89 skrev:
Vad är största Filstorleken man kan ha på bilderna i forumet?
Max.
filstorlek:
341.8Kb / Tillåtna filtyper: .gif .GIF .jpg .JPG .jpeg .JPEG .png .PNG .pdf .PDF
Tack
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 15-11-2008 13:56
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Så här såg bilen ut när jag köpte den.
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502176_wsyoi0.jpg[/img]
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502177_uz9chl.jpg[/img]
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502178_e0x5qp.jpg
[/img]
Bilen blev helt strippad och kom upp på snedden i vagga.
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=74139&image=502179]
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502179_qqjct2.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Påväg på blästring.
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=74139&image=502180][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502180_as5yvr.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
Blästring
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?
user=74139&image=502181][img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502181_rywbwu.jpg[/img] is not a valid Image.[/url]
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502182_i9j5km.jpg[/img]
Ungefär så långt som projektet har kommit. En del rostlagning har gjorts men belysningen i garaget är för dålig
för att kameran ska kunna ta
"vettiga" kort.
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
per jansson |
Publicerat 15-11-2008 15:20
|
Användare
Inlägg: 125
Registrerad: 18.10.07
|
kom och köp min gammla
rallycrossbil så får du en kaross som det redan sitter lite bra att ha saker på
jag kan skicka bilder vid intresse? |
|
|
|
Dille |
Publicerat 15-11-2008 16:11
|
Användare
Inlägg: 496
Registrerad: 17.10.07
|
Den där var jag nääära att köpa. Men va jag fattade enligt Geite skulle bilen va rostfri?
Lycka till
hur som helst och håll oss uppdaterade
/Dick Petersson
RX-7 FD -96
|
|
|
|
Carlsson89 |
Publicerat 15-11-2008 16:17
|
Användare
Inlägg: 60
Registrerad: 10.11.08
|
Dille
skrev:
Den där var jag nääära att köpa. Men va jag fattade enligt Geite skulle bilen va rostfri?
Lycka
till hur som helst och håll oss
uppdaterade
Tack! lägger självklart ut biler efter projektets gång Ingen aning faktiskt, han hade en till när jag köpte denna så det kanske var
den då. För min är då verkligen inte rostfri möjligen rostfrifri.. hehe
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
|
|
|
|
Dille |
Publicerat 15-11-2008 17:12
|
Användare
Inlägg: 496
Registrerad: 17.10.07
|
Carlsson89 skrev:
Dille skrev:
Den där var jag nääära att köpa. Men va jag fattade enligt Geite skulle
bilen va rostfri?
Lycka till hur som helst och håll oss uppdaterade
Tack! lägger självklart ut biler efter projektets gång Ingen aning faktiskt, han hade en
till när
jag köpte denna så det kanske var den då. För min är då verkligen inte rostfri möjligen rostfrifri.. hehe
Måste varit denna, kan inte
finnas så många RX-3' i Sverige som är
lackade i rostskyddsfärg och limegrön inuti
/Dick Petersson
RX-7 FD -96
|
|
|