December 05 2019 17:01:14
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
 Skriv ut ämne
Mazda Rx-3 Projekt
Carlsson89
Hejsan!

Håller på med ett Rx-3 projekt som jag nyligen inköpt. Bilen är nu helt isärplockad och karossen är

blästrad.
Har köpt en 13b turbo från

en Rx-7 S5 som ska vässas en del.
Funderar på vad jag ska ha för framvagn/bakvagn, några förslag? Bilen byggs för

drifting.
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
Dille
Lite av

ett drömprojekt du skaffat dig.

Kräver att du bjuder på en massa bilder Grin
/Dick Petersson

RX-7 FD -96
 
www.verendus.se
Janne
Håller med Dille Smile

Har sett att en del har använt 240 bakaxel.
Rx4ans fjäderben passar om du byter topp plattan eller vad




det heter.
Ska du ha på något annat så får du nog modda ganska rejält.
Kolla in Sniglos projekt från det gamla forumet.


[url]http://bertakeblennow.scorpionshops.com/forum/viewthread.php?

forum_id=21&thread_id=6979[/url]


Janne Lindgren
Åmål / Oslo
X Eunos Cosmo Type S 20B -90
X Eunos Cosmo Type SX 13B -95
X RX3 -73 (Herschel Orange OA)
X RX3 -73

(Phoenix Blue AM)
X RX3 Wagon -73 (Sunrise Red RH)
X FB -83, -83, -83, -85
 
Carlsson89
Okej tackSmile ska kolla det. Jo tänkte lägga ut projektet

så långt som det har kommit än så länge, kanske ikväll.
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
nrx
Har/hade
Framvagn: volvo 240. Den passar

perfekt mellan rambenen. Bärarmarna kan användas men du måste göra spec. fästen för den bakreinfästningen och göra ett

"uttag" i plåten för rätt

geometri.
Enklare att göra rörbärarmar med ex.ledlager och svetsa fästen där du vill ha dem. Spec. som du vill "drifta" och ha stora utslag av




styrningen.

Styrväxel och rattstång (förlängd) funkar riktigt bra. Det du måste göra är att modda tråget lite, om du inte flyttar fram rambryggan 5cm. Vilket

jag inte fick när bilen

byggdes.

Accerman passar också bra, om jag minns rätt, den kommer att styra riktigt bra.

Bakvagnen var också av nämnda

bilmodell. Fyrlänken var infäst i karosstvärbalken. Hade stagen

parallella, viktigt, och länklager överallt.

Mellanaxeln har jag kvar... har allt kvar

men ligger i delar.Sad

Hoppas att du fick lite hjälp på vägen.
/nr
 
Carlsson89
nrx skrev:
Har/hade
Framvagn: volvo 240. Den passar

perfekt

mellan rambenen. Bärarmarna kan användas men du måste göra spec. fästen för den bakreinfästningen och göra ett "uttag" i plåten för rätt geometri.
Enklare

att göra rörbärarmar

med ex.ledlager och svetsa fästen där du vill ha dem. Spec. som du vill "drifta" och ha stora utslag av styrningen.




Styrväxel och rattstång (förlängd) funkar riktigt bra. Det du

måste göra är att modda tråget lite, om du inte flyttar fram rambryggan 5cm. Vilket jag inte

fick när bilen byggdes.

Accerman passar också bra, om jag minns rätt, den kommer att styra

riktigt bra.

Bakvagnen var också av nämnda bilmodell.

Fyrlänken var infäst i karosstvärbalken. Hade stagen parallella, viktigt, och länklager överallt.

Mellanaxeln har jag kvar...

har allt kvar men ligger

i delar.Sad

Hoppas att du fick lite hjälp på vägen.
/nr


Det tackar jag för! det hälpte en del Smile Vad jag har förstått så ska det vara en stel



bakaxel och då passar ju iofs 240 axel bra. Men hur är det med bredden/spårvidden på den mot orginal? måste väl brädda skärmar en del?
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
GL


Carlsson89 skrev:

nrx skrev:
Har/hade
Framvagn: volvo 240. Den passar perfekt mellan rambenen. Bärarmarna

kan användas men du måste göra spec. fästen för

den bakreinfästningen och göra ett "uttag" i plåten för rätt geometri.
Enklare att göra

rörbärarmar med ex.ledlager och svetsa fästen där du vill ha dem. Spec. som du vill

"drifta" och ha stora utslag av styrningen.

Styrväxel och

rattstång (förlängd) funkar riktigt bra. Det du måste göra är att modda tråget lite, om du inte flyttar fram rambryggan

5cm. Vilket jag inte fick när bilen

byggdes.

Accerman passar också bra, om jag minns rätt, den kommer att styra riktigt bra.

Bakvagnen var också av nämnda bilmodell. Fyrlänken var




infäst i karosstvärbalken. Hade stagen parallella, viktigt, och länklager överallt.

Mellanaxeln har jag kvar... har allt kvar men ligger i delar.Sad




Hoppas att du fick lite hjälp på

vägen.
/nr


Det tackar jag för! det hälpte en del Smile Vad jag har förstått så ska det vara en stel bakaxel

och då passar ju iofs 240 axel bra. Men hur är det med bredden/spårvidden

på den mot orginal? måste väl brädda skärmar en del?


Bredden från 240

funkar fint! Mitt projekt som Janne länkade till btw!
Redigerat av GL den 12-11-2008 18:07
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar

9.95@235km/h
 
nrx
Lite mer "tips" på 240 framvagnen.
Fjäderbenen är

på tok för långa vilket du säkert redan förstått.
Du måste tokhöja tornen för att få bilen på hyfsad höjd om du ska

använda org.längden.
Men om du:



1.tillverka topplagringen själv, jag gjorde en exentriskt vridbar lösning av alu.platta med ett påsvetsad ursvarvat alurör där jag fäste ett länklager




underifrån. Finns att köpa färdigt om man såvill, men detta är billigare om man har tid och det behöver inte vara i alu. funkar med järn, marginellt tyngre.




2.köper nya gängaderör till

fjäderbenen och borrar ur de gamla, ändrar du enkelt längden på röret till att passa Opel Kadett E stötdämpare, valfritt fabrikat

själv föredrar jag Koni. De har samma tjocklek på patronen som 240.

Svetsa fast röret i spindeln, tänk på hur du lutar röret (det finns ett visst glapp i alla

fall när jag gjorde det.) så att du får ett ökat avstånd mellan däck och ben. Camberlutningen tar du på

rörbärarmen och/eller på topplagringen.




Självklart behöver man inte byta röret till gängat. Utan det går att kapa befintligt fjäderbensrör. Lossa bara från spindelfästet och kapa in

längden.




Nu har bilen kommit ner minst 10cm och går att "sänka" vs. fjädringsväg som vanliga bilar.

Tilläggas ska även att krängaren "passar"

direkt, lite modds av

fästena bara.

För bakaxeln ska du ta från 740 och 940 om du vill ha en lika bred axel som sitter på rx7 gen.1. De axlar som kommer

från 140 och 240 är ca 5cm kortare. Kanske någon kan hjälp

till med bredden på 3.ans axel. Har för mig att den är kortare än 7 ans.

Krängaren bak (240)

tycker jag att du bara anpassar till bredden mellan länkrören. Fäster med lämpliga klammer. Då

har du fått en mycket billig och justerbar krängare. Du skjuter

den bara fram eller bak på rören.

Jag skulle använda panardstag. Fäst mellan vänstra fyrlänksfästet (längst ner) på axeln och

det högra fyrlänksfästet i

karossen (längst ner) Snuskigt lågt rollcenter och du "lurar" viktförskjutning till höger sida. Axelns sidorörelse är minimal i förhållande till andra

faktorer

som däckfriktionsförändringar mm. Du ska väl inte ha fjädringsväg på 22cm eller? Finns andra konstruktioner men av dessa är detta den enklaste och med

mest pang för $$$, tycker jag.

/nr
 
Carlsson89
nrx skrev:
Lite mer "tips"

på 240

framvagnen.
Fjäderbenen är på tok för långa vilket du säkert redan förstått.
Du måste tokhöja tornen för att få bilen på hyfsad höjd om du ska använda

org.längden.
Men om du:



1.tillverka topplagringen själv, jag gjorde en exentriskt vridbar lösning av alu.platta med ett påsvetsad ursvarvat alurör där

jag fäste ett länklager underifrån. Finns att köpa färdigt om man

såvill, men detta är billigare om man har tid och det behöver inte vara i alu. funkar med

järn, marginellt tyngre.

2.köper nya gängaderör till fjäderbenen och borrar ur de gamla, ändrar du

enkelt längden på röret till att passa Opel Kadett E

stötdämpare, valfritt fabrikat själv föredrar jag Koni. De har samma tjocklek på patronen som 240. Svetsa fast röret i spindeln, tänk på hur du

lutar röret

(det finns ett visst glapp i alla fall när jag gjorde det.) så att du får ett ökat avstånd mellan däck och ben. Camberlutningen tar du på rörbärarmen och/eller på

topplagringen.




Självklart behöver man inte byta röret till gängat. Utan det går att kapa befintligt fjäderbensrör. Lossa bara från spindelfästet och

kapa in längden.

Nu har bilen kommit ner minst 10cm

och går att "sänka" vs. fjädringsväg som vanliga bilar.

Tilläggas ska även att

krängaren "passar" direkt, lite modds av fästena bara.

För bakaxeln ska du ta från

740 och 940 om du vill ha en lika bred axel som sitter på

rx7 gen.1. De axlar som kommer från 140 och 240 är ca 5cm kortare. Kanske någon kan hjälp till med bredden på 3.ans axel. Har för mig att

den är kortare än 7

ans.

Krängaren bak (240) tycker jag att du bara anpassar till bredden mellan länkrören. Fäster med lämpliga klammer. Då har du fått en mycket billig och

justerbar

krängare. Du skjuter den bara fram eller bak på rören.

Jag skulle använda panardstag. Fäst mellan vänstra fyrlänksfästet (längst ner) på axeln

och det högra fyrlänksfästet i karossen (längst

ner) Snuskigt lågt rollcenter och du "lurar" viktförskjutning till höger sida. Axelns sidorörelse är

minimal i förhållande till andra faktorer som däckfriktionsförändringar mm. Du ska väl

inte ha fjädringsväg på 22cm eller? Finns andra konstruktioner men av

dessa är detta den enklaste och med mest pang för $$$, tycker jag.

/nr


Tack! det var mycket informaton på

en gång. Det får nog bli från

en 240 då det redan är beprövat men vad hade du för bromsar? Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det finns ju inte mycket




sådant som passar till 240. Funderar även på om det skulle gå med Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar ju golv än Smile
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
nrx


Carlsson89 skrev:
Tack! det var mycket informaton på en gång. Det får nog bli

från en 240 då det redan är beprövat men vad hade du för bromsar?

Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det finns ju inte mycket sådant som passar till 240.

Funderar även på om det

skulle gå med Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar ju golv än Smile


Ser inte riktigt varför du ska byta, annat än

att

oken är tynga, fyrkolvs och gjutjärn. De sitter att hejda en tungbil på 1500kr och din bil ska väl inte väga mer än 1000kg. Där har du 500kg övertag WinkMen

det finns gott om eftermarknads i Svedala

för voflor. Många är ju insnöade på märket.Smile http://www.result...ottom.html

kolla under tillbehör, finns garanterat några som vill sälja AP eller Willwood ok.

Skivorna fram kan är billigast att byta till 940.s om du vill ha större.




Bak så skulle jag bara rensa ur handbromsen. Inne i skivorna bak är det "trummbroms." Ta bort allt och

montera hydralisk direkt på ledningen

bak. Det är ju bra att ha en riktigt bra handbroms/sladda ut broms att dutta på när du ska in i driften. Har hör att det ska finnas lösningar som gör att det




ävne blir godkänt för bilprovningen. Kanske någon annan kan hjälpa till här.

Ang. coilover (fjäder över stötdämparen) var det jag menade när jag sa att du

kunde byta ut fjäderbens röret mot

ett gängat. Bla. säljer http://www.sellho... sådana rör, även kompletta lösningar också.
Eller så köper du

bara en linjär 60mm fjäder och "kapar" den till den längd du

vill ha. www.rejsa.nu/forum kan du leta runt lite på. Där kan du få många

tips och råd. Finns även ett säljforum att söka runt efter delar. Sen en liten komentar på mitt tidigare inlägg

ang. Opel stötdämpare, vill du ha ännu kortare

ben finns även golf gen1 patronerna. De är också dim 40mm så de passar även de i röret. Du får måtta och fundera lite. Ett ställe att leta dämpare på

är att på

biltema. Där kan man prova lite olika dämparpatroner och se deras längd Grin
/nr
Redigerat av nrx den 13-11-2008 23:50
 
Carlsson89
nrx skrev:
Carlsson89 skrev:
Tack! det

var mycket informaton på en gång. Det får

nog bli från en 240 då det redan är beprövat men vad hade du för bromsar? Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det




finns ju inte mycket sådant som passar till 240. Funderar även på om det skulle gå med Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar

ju golv än Smile


Ser

inte riktigt varför du ska byta, annat än att oken är tynga, fyrkolvs och gjutjärn. De sitter att hejda en tungbil på 1500kr

och din bil ska väl inte väga mer än 1000kg. Där har du 500kg övertag

WinkMen det finns gott om eftermarknads i Svedala för voflor. Många är ju insnöade på

märket.Smile http://www.result...ottom.html kolla under tillbehör, finns

garanterat några som vill sälja AP eller Willwood

ok. Skivorna fram kan är billigast att byta till 940.s om du vill ha större.

Bak så skulle jag bara rensa ur handbromsen. Inne i skivorna

bak är det

"trummbroms." Ta bort allt och montera hydralisk direkt på ledningen bak. Det är ju bra att ha en riktigt bra handbroms/sladda ut broms att dutta på när du

ska in i driften.

Har hör att det ska finnas lösningar som gör att det ävne blir godkänt för bilprovningen. Kanske någon annan kan hjälpa till här.

Ang.

coilover (fjäder över stötdämparen) var det jag menade

när jag sa att du kunde byta ut fjäderbens röret mot ett gängat. Bla. säljer

http://www.sellho... sådana rör, även kompletta lösningar också.
Eller så köper du bara en linjär 60mm

fjäder och "kapar" den till

den längd du vill ha. www.rejsa.nu/forum kan du leta runt lite på. Där kan du få många tips och råd. Finns även ett säljforum att söka runt efter




delar. Sen en liten komentar på mitt tidigare inlägg ang. Opel stötdämpare, vill du ha ännu kortare ben finns även golf gen1 patronerna. De är också dim 40mm så de

passar även de i röret. Du får

måtta och fundera lite. Ett ställe att leta dämpare på är att på biltema. Där kan man prova lite olika dämparpatroner och se

deras längd Grin
/nr


Okej SmileTur att du är på detta

forumet, du verkar veta det här Smile Tack! 240 framvagn kan man få tag på ganska lätt här

hemma, bakaxel funderar jag på en lättad i aluminium och lamelldiff.. Men det är ju inte så aktuellt än,

lägger upp lite bilder på hur långt projektet har

kommit på ett ungefär.
Redigerat av Carlsson89 den 15-11-2008 10:25
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
Carlsson89
Vad är största Filstorleken man kan ha på bilderna i forumet?
Redigerat av Carlsson89 den 15-11-2008 10:33
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
Carlsson89
Carlsson89 skrev:
nrx skrev:



Carlsson89 skrev:
Tack! det var mycket informaton på en gång. Det får nog bli från en 240 då det redan är beprövat

men vad hade du för

bromsar? Funderar ev på om jag ev ska köpa bromskit så som k-sport eller linknande och det finns ju inte mycket sådant som passar till 240. Funderar även på om det

skulle gå med

Coilovers? Men det är ju iofs problem som kommer långt långt senare, Svetsar ju golv än Smile


Ser inte riktigt varför du ska byta,

annat än att oken är tynga, fyrkolvs och gjutjärn. De

sitter att hejda en tungbil på 1500kr och din bil ska väl inte väga mer än 1000kg. Där har du 500kg

övertag WinkMen det finns gott om eftermarknads i Svedala för voflor. Många är ju insnöade på

märket.Smile

http://www.result...ottom.html kolla under tillbehör, finns garanterat några som vill sälja AP eller Willwood ok. Skivorna fram

kan är billigast att

byta till 940.s om du vill ha större.

Bak så skulle jag bara rensa ur handbromsen. Inne i skivorna bak är det

"trummbroms." Ta bort allt och montera hydralisk direkt på ledningen

bak. Det är ju bra att ha en riktigt bra handbroms/sladda ut broms att dutta på

när du ska in i driften. Har hör att det ska finnas lösningar som gör att det ävne blir godkänt för bilprovningen.

Kanske någon annan kan hjälpa till här.



Ang. coilover (fjäder över stötdämparen) var det jag menade när jag sa att du kunde byta ut fjäderbens röret mot ett gängat. Bla. säljer http://www.sellho... sådana rör, även kompletta lösningar också.
Eller så köper du bara en linjär 60mm fjäder och "kapar" den till den längd

du vill ha. www.rejsa.nu/forum kan du leta runt lite på. Där kan du få många tips och råd. Finns även ett säljforum att söka runt efter delar. Sen

en liten komentar på mitt tidigare inlägg ang. Opel

stötdämpare, vill du ha ännu kortare ben finns även golf gen1 patronerna. De är också dim 40mm så de passar

även de i röret. Du får måtta och fundera lite. Ett ställe att leta dämpare på är att på

biltema. Där kan man prova lite olika dämparpatroner och se deras

längd Grin
/nr


Okej SmileTur att du är på detta forumet, du verkar veta det här Smile Tack! 240 framvagn kan man få tag

på ganska lätt här hemma,

bakaxel funderar jag på en lättad i aluminium och lamelldiff.. Men det är ju inte så aktuellt än, lägger upp lite bilder på hur långt projektet har kommit på ett

ungefär

så fort jag kommer på hur man gör* Grin

Redigerat av Carlsson89 den 15-11-2008 10:36
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
Combat
Carlsson89 skrev:
Vad är största Filstorleken man kan ha

på bilderna i forumet?



Max. filstorlek: 341.8Kb / Tillåtna

filtyper: .gif .GIF .jpg .JPG .jpeg .JPEG .png .PNG .pdf .PDF
Redigerat av Combat den 15-11-2008 10:54

Bert-Åke

"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé

grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,

nu avställd.
 
Carlsson89
Combat skrev:
Carlsson89 skrev:
Vad är största Filstorleken man kan ha på bilderna i forumet?



Max.

filstorlek:

341.8Kb / Tillåtna filtyper: .gif .GIF .jpg .JPG .jpeg .JPEG .png .PNG .pdf .PDF


Tack Smile
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
Carlsson89
Så här såg bilen ut när jag köpte den.


[img]

http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502176_wsyoi0.jpg[/img]





[img]

http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502177_uz9chl.jpg[/img]


[img]

http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502178_e0x5qp.jpg

[/img]


Bilen blev helt strippad och kom upp på snedden i vagga.
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?

user=74139&image=502179]

www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502179_qqjct2.jpg[/url]

Påväg på blästring.
[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?




user=74139&image=502180]www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502180_as5yvr.jpg[/url]

Blästring Grin


[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?

user=74139&image=502181]www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502181_rywbwu.jpg[/url]




[img]

http://www1.garaget.org/gallery/archive/74139/502182_i9j5km.jpg[/img]


Ungefär så långt som projektet har kommit. En del rostlagning har gjorts men belysningen i garaget är för dålig

för att kameran ska kunna ta

"vettiga" kort.
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
per jansson
kom och köp min gammla




rallycrossbil så får du en kaross som det redan sitter lite bra att ha saker på
jag kan skicka bilder vid intresse?
 
www.gosisters.se
Dille
Den där var jag nääära att köpa. Men va jag fattade enligt Geite skulle bilen va rostfri?

Lycka till

hur som helst och håll oss uppdaterade Smile
/Dick Petersson

RX-7 FD -96
 
www.verendus.se
Carlsson89
Dille

skrev:

Den där var jag nääära att köpa. Men va jag fattade enligt Geite skulle bilen va rostfri?

Lycka

till hur som helst och håll oss

uppdaterade Smile


Tack! lägger självklart ut biler efter projektets gång Smile Ingen aning faktiskt, han hade en till när jag köpte denna så det kanske var



den då. För min är då verkligen inte rostfri Smile möjligen rostfrifri.. hehe
Marcus Carlsson
Bengtsfors
Mazda Rx-3 Coupé -73 Såld
Mazda Rx-8 -04 Såld
 
garaget.org/carlsson_200sx
Dille
Carlsson89 skrev:
Dille skrev:
Den där var jag nääära att köpa. Men va jag fattade enligt Geite skulle

bilen va rostfri?




Lycka till hur som helst och håll oss uppdaterade Smile


Tack! lägger självklart ut biler efter projektets gång Smile Ingen aning faktiskt, han hade en

till när

jag köpte denna så det kanske var den då. För min är då verkligen inte rostfri Smile möjligen rostfrifri.. hehe

Måste varit denna, kan inte

finnas så många RX-3' i Sverige som är

lackade i rostskyddsfärg och limegrön inuti Smile
/Dick Petersson

RX-7 FD -96
 
www.verendus.se
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

10-09-2017 16:25
Jag söker info om Sachs km3 motorerna. Vet nån vart man får tag i reservdelar? Sprängskiss?

08-09-2017 09:22
Jag har ett par FB från 83 till salu om någon är sugen på lite vinterjobb...

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 0.67 sekunder - 212 Förfrågningar 10,077,460 unika besök