motorn original eller portad?
Vilken typ förgasare har du?
Är du säker på att tändkablarna sitter rätt?
Det låter definitivt som om den får
för mycket soppa i alla fall.
Hej!
Jo tändkablarna har jag kollat flertalet ggr, och det verkar sitta rätt varje gång jag följer dem.
Förgasaren är av original typ. 4port med vacum styrd 2 steg. killen jag köpte motorn
av sa att den var "renoverad" och street portad. slutade med
att jag fick riva den. hade inget komp på 2an rotor då apextätningarnas fjädrarna hade gått så varmt att de tappat spänsten.
han hade förmodligen vänt
trailing/leading. visst var portarna i motorn polerade, men har inget att jämföra med, men det måste ha varit minimalt.. Funderade på om han kanske hade bytt
bestyckning
för att han kanske har kört E85?
Glömde skriva att jag har ingen efterbrännare bara 2 rör ut som avgasystem med dubbla japsar.
Det var fasligt vilken tid det tog för dig att regga dig här?!
Gôtt att höra att du inte
"gett upp" än i alla fall!!
Fick du
nån hjälp i somras av killen jag pratade med eller rann det ut i sanden?
mvh /Fredrik
Sha Fredrik!
hehe jo jag e
lite seg av mig
ibland, jo han kom förbi och hjälpte till men han kliade sig lika mycket i huvet som jag tyvärr.. men vi konstaterade att tändningen var relatift bra, dock fladrade
tändningen på
tomgång men det visade sig vara centrifugal tyngderna i fördelaren som glappade, men det är fixat. men det konstiga är att motorn går bättre utan
vakum och sent ställd tändning än vad den gör när
den står i rätt läge och med vacum. det är skumt.. men kanske han får för mycket bränsle så han släcker
motorn pga den tidiga tändningen så den bara blöt lägger stiften??..