OPEL GT + 20B
|
Joakim |
Publicerat 22-09-2014 19:23
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
Joakim skrev:
Nu så ska paketet lyftas i en
sista gång för att dubbelkolla lite mått, Sen är det väl dags att planera en skåneresa.
Å nån Bild ville ju inte bifogas,fattar inte vad jag gör för fel
F_rb_nn_de H_lv_t_ ...
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
malare |
Publicerat 22-09-2014 22:20
|
Användare
Inlägg: 305
Registrerad: 31.10.07
|
Du får inte förhandsgranska
inlägget om du bifogar bild. Då kommer inte bilden med, har för mig att det var så iaf. (Glömde säga det igår, tack för titten för övrigt!)
Och du kom ihåg att
döpa om bilden så den heter något unikt?
Redigerat av malare den 22-09-2014 22:22
Johan Målare ::: Gagnef, Dalarna
S124A - SA22C - JCESE - FB - FE
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 23-09-2014 07:24
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
malare skrev:
Du får inte förhandsgranska inlägget om du bifogar bild. Då kommer inte bilden med, har för
mig att det var så iaf. (Glömde säga det igår, tack för titten för övrigt!)
Och du kom ihåg att döpa om bilden så den heter något unikt?
Joakim bifogade följande bild:bild:
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
neiphlim |
Publicerat 23-09-2014 18:12
|
Användare
Inlägg: 390
Registrerad: 23.01.08
|
Härligt!
Mazda RX7 FC -86 STD, Molekylstatus
Mazda RX7 FB - 83, T2 S5
Tobias Andersson, Gagnef, Dalarna
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 04-10-2014 16:26
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
Nu så är bakaxeln färdig för montering 3:73-1 utväxling+ en Torsen diff.
Joakim bifogade följande bild:bild:
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 04-10-2014 16:33
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
Å där va den monterad Nu ska den bara plockas ner från "styltorna"
Kardanlängd är måttat så nu är det bara att ringa Svea Bil å beställa en.
Är det någon här som vet vem som kan göra en custom krängningshämmare? alt vad för
material ska den göras i?
Joakim bifogade följande bild:bild:
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 05-10-2014 17:23
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
Nu så äntligen står den på egna
ben Har gjort parkeringsbromsen helt klar idag.Den är lite hög men det ska ju i lite mer grejer så den kommer sjunka ner.
Nu är det motorbygge som gäller,
Samtidigt ska jag fixa med kringutrustning i motorrummet,Så provkörning är inte långt borta räknat i byggtid.
Joakim bifogade följande bild:bild:
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 05-10-2014 17:41
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
En till
Joakim bifogade följande bild:bild:
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 05-10-2014 22:23
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
3,73? Ska du åka speedrun?
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 06-10-2014 06:19
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
Chefen skrev:
3,73? Ska du åka speedrun?
Nä, Skulle det ha varit numeriskt högre?
Jag valde den här för att inte få så höga varv vid 90k/t,det blir c:a 3050rpm på 5:ans växel.
/Jocke
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
gzon |
Publicerat 06-10-2014 08:26
|
Användare
Inlägg: 811
Registrerad: 16.10.07
|
Joakim skrev:
Chefen skrev:
3,73? Ska du åka speedrun?
Nä, Skulle det ha varit numeriskt högre?
Jag valde den här för att inte få så höga varv vid 90k/t,det blir c:a
3050rpm på 5:ans växel.
/Jocke
Det låter som vettig utväxling på en sugis.
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk.
www.gzontuning.se
|
|
|
|
Tegheim |
Publicerat 06-10-2014 16:54
|
Användare
Inlägg: 707
Registrerad: 10.11.07
|
Jag ska köra 3.15-utväxling efter min 5 växlade ZF-låda med 1:1 på femman.
BMW kör själva den
kombinationen på tex M5.
Tony Tegheim -
Nässjö
Audi A4 2.0TDI Quattro -08
Volkswagen Caddy 1.9TDI -09
Wolvo 142 -72 Amatörbygge
|
|
|
|
gzon |
Publicerat 06-10-2014 18:28
|
Användare
Inlägg: 811
Registrerad: 16.10.07
|
Då lär den gå rätt fort Tony när du varvar ur 5an på 12000rpm.
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk.
www.gzontuning.se
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 06-10-2014 21:25
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
gzon skrev:
Joakim skrev:
Chefen skrev:
3,73? Ska du åka speedrun?
Nä, Skulle det ha varit numeriskt högre?
Jag valde den här för att inte få så höga varv vid 90k/t,det blir c:a 3050rpm på 5:ans växel.
/Jocke
Det låter som vettig utväxling på en sugis.
Tack! Då slipper jag fundera på det iallafall
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 06-10-2014 23:23
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Ja just de, 1:1 på femman!
Då blir de nog bra tror de blir en riktigt cool kärra
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Tegheim |
Publicerat 09-10-2014 13:25
|
Användare
Inlägg: 707
Registrerad: 10.11.07
|
Femmans växel är bara transport :-) Ska jag skicka över växeldiagramet jag gjort ;-)
Redigerat av Tegheim den 09-10-2014 13:26
Tony Tegheim -
Nässjö
Audi A4 2.0TDI Quattro -08
Volkswagen Caddy 1.9TDI -09
Wolvo 142 -72 Amatörbygge
|
|
|
|
malare |
Publicerat 12-10-2014 09:00
|
Användare
Inlägg: 305
Registrerad: 31.10.07
|
20B:n passa fint i det motorutrymmet!
Som jämförelse av v.lådor så hamnar FB:n också på ca 3000 varv vid 90km/t, men
med en 4.44 utväxling... om jag räknat rätt(?).
Johan Målare ::: Gagnef, Dalarna
S124A - SA22C - JCESE - FB - FE
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 12-10-2014 10:19
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
malare skrev:
20B:n passa fint
i det motorutrymmet!
Som jämförelse av v.lådor så hamnar FB:n också på ca 3000 varv vid 90km/t, men med en 4.44 utväxling... om jag räknat rätt(?).
Kanon! Tack.
Men då har du överväxel på 5:an?
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|
|
malare |
Publicerat 12-10-2014 16:46
|
Användare
Inlägg: 305
Registrerad: 31.10.07
|
Jupp, 0.825. Original FB.
Har du bytt kronhjul/pinjong någongång?
Tänkte ge mig på mitt byte själv här framöver,
bra att ha nån att fråga om jag blir osäker.
Johan Målare ::: Gagnef, Dalarna
S124A - SA22C - JCESE - FB - FE
|
|
|
|
Joakim |
Publicerat 17-10-2014 10:59
|
Användare
Inlägg: 39
Registrerad: 12.11.07
|
Har aldrig mätt in en pinion, bara schimsat in ett kronhjuls backlash när jag bytte diff på IH:n.
Joakim Börjes , Rättvik.
OPEL GT 1970+20B Projekt
|
|
|