Fuelrail och spridarhylsor
|
hedis |
Publicerat 25-05-2012 10:17
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Håller på och
bygger egen rail, men har lite
frågetecken.
Har tänkt bygga den så man använder orig BTR och även anslutning för banjon på motsvarande sida som går till
primären.
Plats finns ju men har någon här koll på hur pass
"bra" orig BTR är? Nog pallar den med skulle jag tro.
Och min största fråga är
om jag behöver fixa spridarhylsor för att montera toppmatade spridare ner i blocket? Eller går de att
montera toppmatade rakt ner utan modifikationer?
Skulle de behövas hylsor skulle jag vara extremt tacksam på måtten till sånna!
Likaså mått på själva hylsan på railen. Har fått mått på
13.5mm inv och
18mm utv på hylsan med behöver man en stopp invändigt? Typ 15mm, om man gör hylsan 25mm.
Väldigt tacksam för svar.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 26-05-2012 17:58
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Så många som byggt om med andra
railar och ingen med svar ?
:-)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 26-05-2012 19:16
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Jodå
de finns gott om svar men ingen som vill dela dom
Spridarhylsor krävs....
Original regulator har en tendens att kunna gå sönder och då blir de gärna
lite bränt under locket.
Så byt till en redig regulator om du vill va säker + att du
får chansen att kunna öka trycket så får du ut lite mer av spridarna om
du skulle råka maxa dom
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 27-05-2012 11:48
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Hehe aa verkar som att alla som åker wankel är hemliga, ingen vill
dela erfarenheter eller info. :S OM man inte är
"forumkändis" då får man veta allt.
Som sagt, nu vet man att de ska göras hylsor för att montera toppmatade spridare, någon som har
ligger
som vill sälja eller som vill vara snäll och skriva måtten på dom hylsorna??
Får köpa mig en Maplassi BTR och ersätta orig med.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 31-05-2012 16:25
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Ingen som sitter på måtten på hylsorna för att montera
toppmatade spridare?
Tyckte ju de här forumet kändes seriöst och hjälpsamt förut, men nu börjar man tappa tron för wankelfolket och dess hjälpsamhet.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
Roger |
Publicerat 31-05-2012 18:19
|
Användare
Inlägg: 45
Registrerad: 24.11.07
|
Hade gärna hjälpt till om jag kom ihåg måtten.
Nu är det lite
svårt att mäta när grejerna sitter på plats.
13,5 invändigt kan nog stämma, jag
mätte utvändigt på O-ringen på en Bosch spridare och den var ca 14 mm.
Vilka ska du byta, primär, sekundär eller båda? Jag har för mig att det var olika mått utvändigt.
Har du inte
plockat bort insuget så du kan
mäta hålen med ett skjutmått?
Sedan är det bara att svarva hylsorna några hundradelar mindre. |
|
|
|
hedis |
Publicerat 31-05-2012 18:37
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
De
är sekundär som ska bytas.
Håller på att bygga kittet under tiden jag åker med bilen nu i sommar, annars
hade jag mätt på plats som du skriver. Tänkte mest då de byggs en hel del ute i
Sverige och någon borde väl veta, eller kan mäta på ett insug som ligger.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|