Behöver ha Elschema och tips till fc3s4 turbo 2
|
Redsmoke |
Publicerat 22-03-2013 23:39
|
Användare
Inlägg: 15
Registrerad: 12.03.13
|
Ja som rubriken lyder. Är
det någon snäll själ som möjligtvis råkar sitta på ett elschema på motorhärvan? Och boxens
utgångar
Ska sätta i motorn i en datsun 240z
Ska jag köra på original boxen eller tror ni
att det blir enklare med att göra en ny härva med eget
sprut. Har ett haltech e6X ligger med universal härva.
Eller ska jag byta upp mig till ett modernare ?
Tack på förhand /
Johan |
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 23-03-2013 00:36
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Redsmoke skrev:
Ja som rubriken lyder. Är det någon snäll själ
som möjligtvis råkar sitta på ett elschema på
motorhärvan? Och boxens utgångar
Ska sätta i motorn i en datsun 240z
Ska jag köra på original
boxen eller tror ni att det blir enklare med att göra en ny härva med eget sprut. Har
ett haltech e6X ligger med universal härva.
Eller ska jag byta upp
mig till ett modernare ?
Tack på förhand / Johan
Har en del i PDF om du har en Mail som jag kan
skicka dem till....
Här finns
EL-schema....
http://www.rotary...F/2nd_gen/
Jag hade nog tagit fram E6x....
// Johan
Redigerat av Johan_K den 23-03-2013 01:54
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 23-03-2013 01:56
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
E6X på FD... DVS s6
Triggern på s4,5 och s6 ska gå att koppla på samma sätt...
Johan_K bifogade följande bild:fil:
Redigerat av Johan_K den 23-03-2013 01:57
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 23-03-2013 02:05
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Här finns både FD och FC ECU pin out så du kan koppla upp ditt haltec
GLÖM inte att tändstiften ej är på samma position som s5 och s6...
Litre
info om
de olika varinaterna på s4,s5,s6
http://fc3spro.co...sBREW.html
Hoppas det är lite till hjälps !!!!
Mvh
Johan
Johan_K bifogade följande bild:fil:
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
Redsmoke |
Publicerat 23-03-2013 09:51
|
Användare
Inlägg: 15
Registrerad: 12.03.13
|
Grymt Tack så
hemskt mycket
Annars hittade jag det här kopplings schemat från usa.
http://www.tuning..._Stock.pdf
Kommer
antagligen få skrota hela motor
härvan.
hur fasen blir det med allt jäkla vacum då? såg att det var ganska mycket som hade kontakter till sig. men mycket redan var blockat. oljesprutet?
bara skrota det med? eller sköter det sig mekaniskt?
Observera att jag är helt ny på wankelmotorn så rätta mig gärna! |
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 23-03-2013 22:09
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Hola!
Har du en S4 motor är det en mekanisk oljepump, S5 och S6 hel en
eletrisk.
Hade jag varit du hade jag renoverat pumpen. På min gråa S5a så är pumpen kass.. Kostade mig två
rotohus.
I princip kan du plocka bort all
vakum skit om du ska köra med Haltec. Det som du behöver är en laddtryckstyrning.
Vad är det för motor du har köpt? Skick mil osv med hur-
mycket
kringutrustning? Kommer du behöva rega med motorn?
Tänker du renovera den eller bara kasta i den?
Mvh Johan
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
Redsmoke |
Publicerat 24-03-2013 21:13
|
Användare
Inlägg: 15
Registrerad: 12.03.13
|
Johan_K skrev:
Hola!
Har du en S4 motor är det en mekanisk oljepump, S5 och S6 hel en eletrisk.
Hade jag varit du hade jag renoverat pumpen. På min gråa S5a så är pumpen kass..
Kostade mig två
rotohus.
I princip kan du plocka bort all vakum skit om du ska köra med Haltec. Det som du behöver är en laddtryckstyrning.
Vad är
det för motor du har köpt? Skick mil osv med hur-
mycket kringutrustning? Kommer du behöva rega med motorn?
Tänker du renovera den eller bara kasta i den?
Mvh Johan
Okej! Ja det lät ju inge vidare i alla fall. Får ta en
koll på den efter jag har måttat in motorn och byggt motorfästen. Yes!
slipper man allt vakum sitter och funderar om jag ska köra det eller ej. har ju en köpare som kan hämta det vilken dag som
helst. tänkte om man kanske
skulle köra ett link eller liknande istället.
Motorn kommer från en Rx-7a turbo ll 87a enligt skroten jag handlade av så det är ju som grisen i säcken.
motorn har gått 15 000 mil motorn är ren och fin inga läckage vad jag ser, motorn är påställd tror jag för det står rolle på boxen och det sitter några block
plattor på insuget haha fick med
allt i stortsätt tror jag. komplett motor, växellåda, härva med box, främre kardan. tändspolar.
motorn ska reggas in som
orginal annars klarar jag inte gränsvärdet. till att börja med så ska
jag få i den och få igång den. sen får vi se |
|
|