Åsikter om tändningsmapp!
|
jocket2 |
Publicerat 12-10-2013 12:38
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
Vad tror ni om min tändningsmapp?
Kommer ha börja justera bränslet lite idag
2000-4000rpm och riskerar att stöta på lite ladd :-)
S4 motor med lågkomp rotorer, herrejösses tändsystem, Injector dynamics spridare, haltech ps1000, FFE
triggerkit osvosv.
Hade tänkt att mappa för ca 11.0 under full last och så snålt den vill gå på låglast/cruise utan att den går ryckigt.
Självklart skall den
mappas på rullar så fort jag löst transporten av bilen......men man borde kunna göra rätt mycket på gatan tycker man. Man får väl inte ut det där lilla sista men få
den safe och körbar borde väl gå?
Har ofc bredbandslambda och tändningen är nollad/strobbad, går hur bra som helst på tommgång och under 2000rpm efter 20min
mappning!
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 12-10-2013 13:50
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
hmm blev dubbelpost och mina bifogade bilder
kommer inte med... ogiltig filtyp står det oavsett vilket format jag brukar :-/
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
Combat |
Publicerat 12-10-2013 14:20
|
Superadministratör
Inlägg: 1722
Registrerad: 17.10.07
|
Maila bilderna till MIG så ska jag se om jag kan hjälpa till.
bertblennow@wankeltrim.se
Raderade för övrigt din dubbelpost.
Redigerat av Combat den 12-10-2013 14:22
Bert-Åke
"Combat" Blennow
Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
nu avställd.
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 13-10-2013 10:21
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
Provar igen med tändmappen
jocket2 bifogade följande bild:bild:
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
GL |
Publicerat 13-10-2013 10:32
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
Vart har du
hittat den mappen? Ser mycket märklig ut. Tändningen åker fram/tillbaka med väldigt stora hack mellan olika tryck och varvtal. Inget jag skulle rekommendera att åka
laddtryck med!
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 13-10-2013 10:36
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
hehe mappen är bara gjord upp till 2000rpm och
typ 6psi, jag bifogar mallen här
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 13-10-2013 10:38
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
vad tror vi om mallen :-), vågar
man mappa soppan upp till grundladd (0.7bar) med den?
kör med v-power men kan egentligen gå över till e85 men är lite skraj för slitaget?
jocket2 bifogade följande bild:bild:
Redigerat av jocket2 den 13-10-2013 10:41
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
GL |
Publicerat 13-10-2013 10:51
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
Följer du den så ska det funka.. Du kan sänka tändningen något på de höga
varven dock. Gör klart tändmappen helt innan du åker ut och se till att du har split också när du åker på ladd! För 0.7 är du safe på vanlig sås men planerar du att ta
ut mycket effekt är e85 att föredra, kör med en bra premix så håller du slitaget nere.
Redigerat av GL den 13-10-2013 10:54
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 13-10-2013 11:00
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
okok, STORT tack!
När bilen väl står på rullarna vill man ju maximera tiden där, man vet ju aldrig vad som kan hända!
Tips på var man kan köpa 4 ports MAC ventil att styra laddtrycket med via mitt PS1000?
Kör folk med open eller closed loop när dom justerar laddet?
Räcker
br9eix för 350-400hk eller borde man köpa 10or?
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
Wolf |
Publicerat 13-10-2013 11:21
|
Användare
Inlägg: 1129
Registrerad: 16.10.07
|
bur9eq o sd11a
från ngk kör jag o fick ur 482 på det så
kör 3ports macventil styrt via haltech, vet inte om d är open eller closed, d skötte gzon
vet inte om d är
skillnad på fcn dock.. ja kör ju fd
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 13-10-2013 11:50
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
har du dubbla
wastgates där du kontrollerar båda luftnipplarna på båda wastgatesen med en 3-ports?
Hur kopplade du då?
vore gött om det funkar för jag har en 3-ports som
ligger
Redigerat av jocket2 den 13-10-2013 11:53
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|
|
GL |
Publicerat 13-10-2013 12:22
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
Bara att koppla dubbla som om det vore en wg och
Y'a slangarna
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
Wolf |
Publicerat 13-10-2013 12:30
|
Användare
Inlägg: 1129
Registrerad: 16.10.07
|
aha trodde du körde en WG, ser ut som
singelturbo ju
men som GL säger, bara sätta y-kors så
ja köpte min macventil på ebay... vet flera firmor i sverige som lagerför dem med, fast lite
dyrare... men snabbare frakt då
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
|
|
|
|
jocket2 |
Publicerat 13-10-2013 13:47
|
Användare
Inlägg: 336
Registrerad: 12.11.11
|
okok får bli så!
Jo jag har singel turbo men en wastgate på varje runner på
grenröret då jag kör twin entry T4 avgashus på turbon :-)
Tack för tipsen gott folk!
Joachim Hällblad
Göteborg
Rx-7 TII -88 rääser edition
|
|
|