Inte registrerad användare? Klicka här för att registrera dig.
Förlorat lösenordet? Begär ett nytt här.
|
|
Artikelnummer?
|
Klintan |
Publicerat 20-08-2008 18:52
|
Användare
Inlägg: 508
Registrerad: 06.03.08
|
Är det någon som har artikelnummer på de sk apex tätningar man
byter
med dåligt komp? Motorn är från en 96:a... Vad byts mer förresten? |
|
|
|
FB |
Publicerat 20-08-2008 20:53
|
Användare
Inlägg: 460
Registrerad: 16.10.07
|
Borde väl få
ett hum om du kollar följande till att börja med:
Mazdatrix
Atkins
Fredrik Bodin, Aneby
Mazda RX-7 1984
"Black Edition"
|
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 21-08-2008 11:31
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
N351-11-C00C, en sats med
6 st kan du få för 2200:-
Mazdas nummer på keramiska 2mm apex kommer jag inte ihåg,
men de kostar
ungefär det dubbla för en sats inklusive fjädrar.
Om man inte har alldeles för
mycket pengar så börjar man med att ta isär motorn för att inspektera
delarna och mäta upp tätningarna innan man bestämmer vad som behöver bytas.
En o-ringssats är det absolut minsta man behöver
för att få ihop en isärplockad
motor igen, och den kostar en bit över tusenlappen.
Redigerat av wankelmats den 03-09-2008 00:35
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
|
|
|
|
Klintan |
Publicerat 09-09-2008 20:15
|
Användare
Inlägg: 508
Registrerad: 06.03.08
|
wankelmats skrev:
N351-11-C00C, en sats med 6
st kan du få för 2200:-
Mazdas nummer på keramiska 2mm apex kommer jag inte ihåg,
men de kostar ungefär det dubbla för en sats inklusive fjädrar.
Om man inte har alldeles för mycket pengar så börjar man
med att ta isär motorn för att inspektera delarna och mäta upp tätningarna innan man
bestämmer vad som behöver bytas.
En o-ringssats är det absolut minsta man behöver för att få ihop en
isärplockad motor igen, och den kostar en bit över
tusenlappen.
Men denna sats är väl inte komplett med fjädrar?? Den för 2200:-?
Mvh / Anders |
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 09-09-2008 21:19
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
Nej det
exemplet är utan frjädrar.
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
|
|
|
|
ABIEX |
Publicerat 10-09-2008 01:32
|
Användare
Inlägg: 201
Registrerad: 19.10.07
|
wankelmats skrev:
N351-11-C00C, en sats med 6 st kan du få för 2200:-
Mazdas nummer på keramiska 2mm apex kommer
jag inte
ihåg,
men de kostar ungefär det dubbla för en sats inklusive fjädrar.
Vad kostar mazdas keramiska 2mm apex sats????
FD3S 13B-REW 809Hp @ high boost
[url]g-
r.se[/url]
MER ÄN BARA KARTONGTRIM
”Det är lättare att vara elak på Internet men det är bättre att vara elak i verkligheten”
|
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 10-09-2008 10:19
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
ABIEX skrev:
wankelmats skrev:
N351-11-C00C, en sats med 6 st kan du få för
2200:-
Mazdas nummer på keramiska 2mm apex kommer jag inte ihåg,
men
de kostar ungefär det dubbla för en sats inklusive fjädrar.
Vad kostar mazdas keramiska 2mm apex
sats????
Mejla mig om du är
intresserad, jag har bara ett tillfälligt parti... |
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 19-05-2010 10:36
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
Artikelnummer på mazdas keramiska apextätningarna är 0000-01-9103
De orginal 3 mm apextätningar jag har
till 13B heter N304-11-300, N304-11-300A
De orginal apextätningar jag har till Rx-8
heter N3H1-11-C00J
De orginal apextätningar jag har till 12A heter
8562-11-300, N201-11-300A, N201-11-300B
De orginal apextätningar jag har till 10A heter 1552-11-301, 2113-11-301 |
|
|
Gå direkt till forum:
|
|
|
|
Våra sponsorer!
|
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.
|
Våra sponsorer!
|
|