May 18 2024 11:02:44
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
Svenska Wankelregistret. » Övriga Wankel fordon. » Projektforum.
 Skriv ut ämne
Renovering av motor samt. lite effektök.
Chefen
De verka som den är rätt

trasig!
Ska garanterat ge utslag om du knackar på motorn!
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
 
http://www.vagteknik.nu
Tha_MaazA
Jo jag tror också att givaren är trasig, har du

haft

bort den någon gång?
Föredetta ägare till en singelturbo

FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär

Lindén
Stockholm
 
http://www.garaget.org/Tha_MaaazA
Chefen
bara skruva lös!
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
 
http://www.vagteknik.nu
Olle_L
Ja jag kan

ju ha kopplat ihop den med fel kontakt... Det kryllar ju

fullkomligen av oanvända kontakter nu när man både eleminerat dubbelturbon och AC. Nu sitter den i en kontakt som sitter precis vid

mittgaveln. Tror det är på

härvan som även går till spolarna.

Jag såg någon annan stans på nätet att den skulle kopplas ihop bakom generatorn. Men det kan ju vara min härva som inte

sitter

som den gör original också.
Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Tha_MaazA
Jag ska ta en titt på mina projektbilder när jag kommer hem efter jobbet så kan jag se om jag hittar den och vart den

sitter!
Föredetta ägare till en singelturbo

FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär

Lindén
Stockholm
 
http://www.garaget.org/Tha_MaaazA
Olle_L
Okej, dags för en

uppdatering...

Mot slutet av året slet jag

ur inredningen för att bygga bur. Så här gick det till:

Började med att plocka ut all inredning

inklusive instrumentpanel.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2841.jpg

Redigerat av Olle_L den 24-05-2012 15:08
Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Tog

bort all ljuddämpningsmatta. Det var det värsta jag gjort! Nästa gång använder jag torris...
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2872.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
En till bild
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2873.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Sen

bestämde jag mig för att byta bruksbil. Den gamla

trotjänaren jag hade haft i 4 år var helt slut och behövde bytas ut mot en yngre förmåga. Den har funkat

kanon i 4 år men har nu senaste tiden ådragit sig vissa åkommor: Höger motorfäste av,

vindrutetorkare ur funktion, vinande diff, slut topplagringar till

stötdämpare bak, spricka i framrutan, trasigt lås på förardörren pga inbrottsförsök (fick sedan ännu ett inbrottsförsök som pajade

andra låset så bilen inte

gick att låsa över huvud taget), läckande servostyrning mm mm. För att inte tala om rosten i dörrarna. Det enda som var mint condition var den gamla V8:an och ZF-



växellådan.
Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Sen bestämde jag mig för att byta bruksbil. Den

gamla trotjänaren jag hade haft i 4 år var helt slut och behövde bytas

ut mot en yngre förmåga. Den har funkat kanon i 4 år men har nu senaste tiden ådragit

sig vissa åkommor: Höger motorfäste av, vindrutetorkare ur funktion, vinande diff, slut topplagringar till

stötdämpare bak, spricka i framrutan, trasigt lås på

förardörren pga inbrottsförsök (fick sedan ännu ett inbrottsförsök som pajade andra låset så bilen inte gick att låsa över huvud taget),

läckande servostyrning

mm mm. För att inte tala om rosten i dörrarna. Det enda som var mint condition var den gamla V8:an och ZF-växellådan.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_1318.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Den nya bilen blev en BMW 528I -00 med fullt M-paket. Dessutom är den nya bilen besiktigad, något som den

gamla inte var dom senaste 1,5 åren...
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_3278.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Bak
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_3273.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Burbygget fortsatte genom att jag började slipa plåtrent där

jag hade tänkt svetsa

lådorna.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2919.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Jag svetsade

även igen dom konstiga hålen vid förar och passagerarfötterna.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2921.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Sen

började jag bygga lådorna. Helt enligt FIA-reglementet för racing. Det som skiljer driftingen från racingen är att i driftingen behöver man inte använda sig av mc-




phersonstagen.

Detta är lådan vid förarfötterna:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2933.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
En

till bild:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2934.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Gjorde även samma sak på passagerarsidan:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2939.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
Sedan gjorde jag lådorna för huvudbågen. Jagh tänker att desto

mer uta man kan

ha mot bilens kaross/ram/golv desto bättre blir hållfastheten vid eventuell knäckning om bilen hamnar snett på taket. Därför använder jag mig

av ordentliga förstärkningsplattor i 3mm stål. Helt

enligt FIA-standard.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2948.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
En till:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2951.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Olle_L
En till:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
img_2955.jpg

Mazda Rx7 FD -95

Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
 
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

11-04-2024 15:19
Här kan man klottra!

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 1.01 sekunder - 228 Förfrågningar 19,025,528 unika besök