Renovering av motor
samt. lite effektök.
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:34
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag gjorde sedan likadant på passagerarsidan.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:36
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Sedan monterade jag huvudbågen. Endast
punktad i lådorna. Buren är
från finess i eskilstuna och håller FIA-standard i alla tjocklekar och material. MYCKET bra passform!
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:36
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till på huvudbågen
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:40
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Eftersom jag använder mig av FIA-godkända skarvar för främre längsgående bågen så fick jag måtta in den
direkt för att skarven skulle hamna rätt.
Anledningen till att jag använder skarvar där är för att det blir lättare att bygga resten av buren då jag kan ta ut bakre delen ur bilen samt att det blir
lättare att svetsa längsgående bågens infästning mot huvudbågen i överkant.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:41
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Här är en bild på skarvens infästning mot huvudbågen.
Det jobbigaste med burbygget var att notcha alla rör så dom passar motvarandra
på ett bra sätt. Jag har nämligen ingen hålnotcher.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:42
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Passagerarsidan.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:43
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag tog sedan ut huvudbågen och helsvetsade
skarvarna och satte sedan in den igen.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:47
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag
började sedan med bakre delen av buren. Samma gällde där, stora förstärkningsplattor mot stötdämpartornen. Dels för att stärka tornet men också för att inte röret
ska skära som en kniv genom plåten vid eventuell rullning. Allt enligt FIA-standard. Det är också viktigt VAR rören fäster mot huvudbågen för att vara godkänd.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:47
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Andra sidan. Allt är bara
ihoppunktat så länge.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:48
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Mycket måttande för att få det
rakt.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:49
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Fortsatte med bakre delen av buren
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:50
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Mer
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:51
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Samma här, mycket måttande
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:51
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:53
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
När jag
byggde bakre delen till detta
stadium så satte jag in dom längsgående bågarna för att hålla allt på plats.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:53
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till random
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:55
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag satte sedan dit den nedre
strävan mellan benen på huvudbågen och tog sedan ut hela bakre delen av buren. Detta för att lättare kunna
bygga kryssen.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:56
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
En till:
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:57
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag gjorde sedan den diagonala strävan
i det bakre krysset och satte sedan in buren i bilen igen för att se att allt
fortfarande passade som det skulle.
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Olle_L den 24-05-2012 15:57
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|
|
Olle_L |
Publicerat 24-05-2012 15:59
|
Användare
Inlägg: 253
Registrerad: 08.12.09
|
Jag
tog
sedan ut den igen. Ja ni ser vart det här barkar... Otaliga in och uttagningar av buren...
Olle_L bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Olle_L den 24-05-2012 16:00
Mazda Rx7 FD -95
Turbobanditen.se
BMW 528iM -00. 193hk/290?nm.
|
|
|