Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.
Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt
här .
Åh nej! Var är
JavaScript ?
Din webbläsare har inte JavaScript aktiverat eller så stöder den inte JavaScript. Vänligen
aktivera JavaScript i din webbläsare för att kunna visa denna webbplats,
eller
uppdatera till en webbläsare som stödjer JavaScript;
Firefox ,
Safari ,
Opera ,
Chrome eller en version av
Internet Explorer som är nyare än version 6.
Fjädring/stötdämpning
Walle
Publicerat 02-01-2009 01:50
Användare
Inlägg: 57
Registrerad: 29.12.08
Hej alla glada, jag är nybliven Wankelägare
till min stora lycka och min flickväns stora förtret (tills hon har fått provköra i alla fall), jag har en liten fundering angående mitt
nyförvärv, nämligen
det att fjädringen i min bakvagn verkar bete sig en smula märkligt.
Jag har ingen aning om hur en RX7 från 86 skall bete sig, så jag har ingenting att jämföra
med, jag
tycker den känns lite för mycket "gunghäst", jag har fått för mig att RX7'an skall vara en sportbil? Jag kan dock ha helt fel och jag
vet att det är helt sjukt svårt att föreställa
sig hur en bil beter sig efter att ha läst ett par rader på ett forum.
Summan av kardemumman: Skall man
åka lite gungeligung eller skall det vara stumt?
Bilen är som sagt en RX7 från
1986 med insprutningsmotorn, bilen är helt i originalskick och har
sport/normalfjädringsläge. Fina grejer!
Tacksam i förhand för era insikter och funderingar.
gzon
Publicerat 02-01-2009 10:34
Användare
Inlägg: 811
Registrerad: 16.10.07
Händer det något när du ändrar på lägena? Det finns ju risk att dessa
stötdämpare sagt tack
och adjö efter alla år. Stötdämpare är en slitagevara.
/Martin Gustavsson
Katrineholm
RX-7 FD 20B LHD
RX-7 FC 20B Time Attack
Trimmat RX-7 sedan 2002, erbjuder b�de delar och Mappning i b�nk.
www.gzontuning.se
Walle
Publicerat 02-01-2009 16:52
Användare
Inlägg: 57
Registrerad: 29.12.08
Lite händer det allt när man ändrar, men det är ju
inte som att byta
bil direkt.
Jag har iofs läst mig till att förstå att det mer är en gimmick
wankelmats
Publicerat 05-01-2009 16:16
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
Om
du har köpt en usa-tillverkad så
ska den vara så i "normal"-läget,
bilen har då 4 hjulbultar istället för de japanska som har 5 och inte samma
gung.
I "sport"-läget varierar hårdheten med gasläge,
hastighet och rattutslag så att det upplevs rejält stumt men inte stötigt, dvs om allt
funkar som det ska.
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
Gå direkt till forum:
Synpunkter och åsikter ang forum och hemsida.
Träffar! Diskutera inför och efter.
Media.
Elektronik, styrsystem, ljud med mera.
RX - 7 (SA,FB, Generation 1).
RX - 7 (FC, Generation 2).
RX - 7 (FD, Generation 3).
RX-8.
Övriga RX.
Övriga fordon med wankel.
Projektforum.
NSU.
Rotary-racing.
Köpes!
Säljes!
Efterlyses, bytes.
Info om detta nya forum.
Gzon Tuning
Våra sponsorer!
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.
Våra sponsorer!