Torrsump eller vad???
|
Chefen |
Publicerat 21-02-2009 11:52
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Ni som åkt mycke på bana, hur har ni gjort med
oljeförsörjningen? Har
problem i krokarna att nivåsummern tjuter och vill inte riskera att motorn inte får olja...
Torrsump vore ju de bästa förstås men de kostar ju en hel del...
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Dan T |
Publicerat 21-02-2009 15:31
|
Användare
Inlägg: 101
Registrerad: 16.10.07
|
ja det är ju inte såå kul att
höra den hela
tiden..
Vet ju nu inte hur det ser ut på din bil men man kan kanske bygga sumpen en aning djupare å förlänga pickupen till pumpen med ca 2
cm så får ju ju i lite mer olja samt att man kan få
i en plåt till som motverkar skvalpet.. |
|
|
|
Chefen |
Publicerat 21-02-2009 15:54
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Jo de är ju en tanke men man vill ju inte att tråget ska komma för långt ner heller...
Frågar är om man kan komma
undan med att bygga skvalpplåtar i tråget.
Jag har även en RX-8 motor liggande, kanske skulle ta en titt på de tråget och se om det är bättre gjort.
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Dan T |
Publicerat 21-02-2009 16:58
|
Användare
Inlägg: 101
Registrerad: 16.10.07
|
så sant, men det är ju bara för låg olje nivå du kan ju koppla på en summer om olje trycket sjunker med..
den skall ju få olja innan den är helt slut? så det känns som
om du ligger lite safe ändå |
|
|
|
Chefen |
Publicerat 21-02-2009 18:27
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Jo det är nog lite kvar innan pumpen suger luft men de får ju åandrasidan inte hända.
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 21-02-2009 18:29
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Plutten skrev:
Jo de är ju en tanke men man vill ju inte att
tråget ska komma för långt ner heller...
Frågar är om man kan
komma undan med att bygga skvalpplåtar i tråget.
Vet inte vilken motortyp så
tog några ex. till tidigare 13B , å är det till FC,n din så finns det även till den http://racingbeat...rotary.htm
http://racingbeat...mber=11824
Den är mycket enkel att göra själv i 1mm aluminium. Jag gjorde min och har inte haft
några
som helst oljetrycksproblem. Nyttjade "packning blå" istället för trågpackning då jag hade otroligt tajt mellan
bryggan och tråget på racebilen. Det var
tätt och bra ändå.
Sen är det ju bra om du har 17,5mm pumpen http://racingbeat...mber=11806, samt ökar oljetrycket
http://racingbeat...mber=11812
och för gata http://racingbeat...mber=11810
Förvisso är
http://racingbeat...mber=11850 kanske bäst, och om du kommer på att
det du ska ha så har jag en MFR sidohus som passar |
|
|
|
Chefen |
Publicerat 22-02-2009 15:41
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
MFR sidohus? frontgavel eller vad menar du?
Hur kom du fram
till vars hålen skulle vara i din
plåt?
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 22-02-2009 18:38
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Plutten skrev:
MFR
sidohus? frontgavel eller vad
menar du?
Hur kom du fram till vars hålen skulle vara i din plåt?
NRX frontgavel är till äldre 12A-13B så den är inget för dig.
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
nrx |
Publicerat 22-02-2009 18:43
|
Användare
Inlägg: 625
Registrerad: 16.10.07
|
Plutten skrev:
MFR sidohus? frontgavel eller vad menar du?
Hur kom du
fram till
vars hålen skulle vara i din plåt?
Frontgaveln.
Det ger sig när du tar av tråget och jämför med bilden, det är ingen direkt
"vetenskap".
Pickup.
stickan, regulatorn går igenom plåten sen gör du övriga hålen som på bilden.
http://racingbeat...ch.oil.htm |
|
|