Är inget avancerat så länge man inte skall byta slutväxel.
Gäller bara att hålla koll på spel och lager
förspänning så löser det sig
Är i
princip bara att släååa två överfall och sen plockar man ut diffen. Väl ute så flyttar man över kronhjul till den nya diffen och monterar nya lager på
diffen.
Sen är det bara att plocka ihop grejorna och justera in spelet mellan kronhjul/pinion samt att justera in rätt förspänning på lagerna så är det klart
Redigerat av Mr Wankeltrim den 21-04-2009 20:53
Det finns en viss Lasse Pedersen i Storvreta utanför uppsala
som gjorde samma jobb på min bakaxel förra året tror jag det var. Vet inte om han
gör sånt fortfarande men han sysslar med växellådor och slutväxlar. Han
kommer troligen inte ihåg mig men du kan ju slå honom en signal på 0706616334 och se efter om han gör det fortfarande.
Det är inte rocket science, men
jag ville att nån som visste vad de pysslade med skulle se till att alla lager och var i gott skick och kunde fixa det som behövdes. Han fick slutväxeln och
kapitlet ur verkstadsmanaulen och var klar 4 dagar senare.