Camber
|
Blackseven |
Publicerat 27-05-2009 23:04
|
Användare
Inlägg: 298
Registrerad: 17.03.09
|
Tjenna, jo det
här med camber, det ser ju så klart
riktigt ballt ut med fet camber (och nytta), men man kan ju inte fixa till så jätte mycket camber på orginal bärarm, så
jag undrar om någon vet vart man kanske kan skaffa en fräsig
''ställbar bärarm'' eller hur man gör för att få till mer camber (egentligen blir
det ju mera, - camber men ni fattar)
Tackar på förhand
Mvh Alex. |
|
|
|
christoffer |
Publicerat 27-05-2009 23:59
|
Användare
Inlägg: 340
Registrerad: 02.04.08
|
Hur mycket camber vill du ha? Min är justerad till max fram och bak. Fick ut 2,5fram och 2,0bak. Och det ser ganska extremt
ut tror man kan
få ut lite till om man sänker duktigt också.
Christoffer Brorsson
Kungsbacka
FD3S type-R -93
|
|
|
|
Blackseven |
Publicerat 28-05-2009 00:27
|
Användare
Inlägg: 298
Registrerad: 17.03.09
|
hmm det var ju rätt ok endå
får väll justera och godkänna
du har
inga fina bilder där man ser vinklen?
tack så mkt
iaf |
|
|
|
Wolf |
Publicerat 28-05-2009 00:43
|
Användare
Inlägg: 1129
Registrerad: 16.10.07
|
med så mkt camber blir ju bilen överdrivet
spårkänslig o
däckslitaget kan inte bli skoj... o de är mest NÖDVÄNDIGT på banbilar, korta banrace... vanligt gatåka o några banåknignar om året så känns d väl
lite väl överdrivet
FÖR mkt camber lär inte
påverka greppet positivt heller
men ja d går o få ut mkt camber om man vill ja!!
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
|
|
|
|
Blackseven |
Publicerat 28-05-2009 01:02
|
Användare
Inlägg: 298
Registrerad: 17.03.09
|
Nä jag är medveten om allt som har med däck slitage, spårkänslighet, broms etc att göra.. Och
nu menade jag inte att mina däck ska ligga plant på inner
fälg banan och kasa runder, men lite mer typ som Christoffers skulle jag nog kunna tänka mig
Nä vadå överdrivet, det ser ju skit fett ut för tusan
Sen är väll däcken till för o bytas
endå
Mvh Alex.
|
|
|
|
christoffer |
Publicerat 28-05-2009 10:45
|
Användare
Inlägg: 340
Registrerad: 02.04.08
|
Visst blev bilen spårkännsligare men den sätter sig i kurvorna på ett helt
annat sätt än innan. desutom ser det riktigt fett ut. Ska se om ja har någon bra bild där man ser vinkeln på hjulen.
Redigerat av christoffer den 28-05-2009 11:48
Christoffer Brorsson
Kungsbacka
FD3S type-R -93
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 28-05-2009 11:46
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
Jag vill också
se bild!
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
christoffer |
Publicerat 28-05-2009 11:53
|
Användare
Inlägg: 340
Registrerad: 02.04.08
|
Här ser man
lutningen på framhjulet
Ursäkta röran i verkstaden
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/33696/large/670142_ufr595.jpg[/img] is not a valid Image.
Christoffer Brorsson
Kungsbacka
FD3S type-R -93
|
|
|
|
Blackseven |
Publicerat 30-05-2009 17:43
|
Användare
Inlägg: 298
Registrerad: 17.03.09
|
Det ser riktigt snyggt ut!!
Mer Camber åt folket
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 31-05-2009 22:03
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
Grymt!
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
jading |
Publicerat 27-03-2013 21:39
|
Användare
Inlägg: 114
Registrerad: 28.03.12
|
tja! gammal tråd kanske, men är intresserad av o veta hur man ändrar cambern på original armatur?
Tom Jading
Åkersberga
FD 95
Go Hard Or Go Home!
|
|
|
|
Blackseven |
Publicerat 05-04-2013 11:52
|
Användare
Inlägg: 298
Registrerad: 17.03.09
|
Lossa mutter och vrid på bullt=)
Alexander Bellander
Helsingborg
FD3S -93, Singel, 400HK
_Wankelfrälst_
|
|
|
|
Marcus |
Publicerat 05-04-2013 13:01
|
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
|
Två bultar på den undre A-armen som man justerar cambern via.
|
|
|
|
jading |
Publicerat 05-04-2013 16:05
|
Användare
Inlägg: 114
Registrerad: 28.03.12
|
Tack så mycket!
Tom Jading
Åkersberga
FD 95
Go Hard Or Go Home!
|
|
|
|
Dummle |
Publicerat 25-04-2013 13:24
|
Användare
Inlägg: 52
Registrerad: 24.04.12
|
Camber påverkar inte däckslitaget. Endast toe-in & toe-
out. |
|
|
|
Arvika |
Publicerat 25-04-2013 13:27
|
Administratör
Inlägg: 983
Registrerad: 25.03.08
|
Dummle skrev:
Camber påverkar
inte däckslitaget. Endast toe-in & toe-out.
Så du menar att en bil med modern "stance" (camber på alla
hjul) inte påverkar
däckslitage.
Vill du utveckla det lite?
Redigerat av Arvika den 25-04-2013 13:29
Lars Bodin
Bor i Örsundsbro, mellan Enköping & Uppsala.
Rx7 -1985 + 2st 83 r & Mazda 1300 under konverting till wankelbil.
Renoverar också lite motorer.
|
|
|
|
Dummle |
Publicerat 25-04-2013 16:53
|
Användare
Inlägg: 52
Registrerad: 24.04.12
|
Arvika skrev:
Dummle
skrev:
Camber påverkar inte däckslitaget. Endast toe-in & toe-out.
Så du menar att en bil med modern "stance" (camber på
alla hjul) inte påverkar däckslitage.
Vill du utveckla det lite?
Absolut Lars !
Titta på
marcin's nissan 370Z med 8 grader camber runt om
och 20x13 tum breda fälgar. INGET som helst sneslitage utom att det bara sliter halva däckytan precis som en vanlig bil sliter hela. |
|
|
|
Dummle |
Publicerat 25-04-2013 16:55
|
Användare
Inlägg: 52
Registrerad: 24.04.12
|
Arvika skrev:
Dummle skrev:
Camber påverkar
inte däckslitaget. Endast toe-in & toe-out.
Så du menar att en bil med modern "stance" (camber på alla hjul) inte påverkar
däckslitage.
Vill du utveckla det lite?
Här har du en bild. Var med i bilsport och är en
mycket god vän till mig =)
http://www.bilsport.se/bildsvepet/nissan-370z-stance-by-marcin/ |
|
|
|
rovers |
Publicerat 25-04-2013 17:10
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Jag förstår fortfarande inte??
Vad ska bilderna i länken bevisa??
Alla mina sänkta bmw:s (Delad bakaxel) har käkat innerkant.
|
|
|
|
Maestro |
Publicerat 25-04-2013 17:57
|
Användare
Inlägg: 28
Registrerad: 11.02.13
|
tror han vill få fram att den sliter däcket precis lika snabbt som med ingen
camber, bortsett från att de inte sliter på hela ytan. ämnet va ju dock däckslitage och inte sneslitning. de är
min gissning iallafall även om jag själv ser de
som samma sak
My Drinking Team Has A Racing Problem.
RX7 FD3S Type-R2 -94
Johan Andersson, Helsingborg
|
|
|