In å Ut
|
Chefen |
Publicerat 01-06-2009 20:00
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Eftersom jag håller på med två
motorbyten samtidigt så kan man ju börja fundera
över va som är enklast. Ta ut hela paketet eller göra som jag började, plocka bort allt löst och lämna lådan
på plats
[img]http://img195.imageshack.us/img195/2738/dsc03272t.jpg[/img] is not a valid Image.
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Bounter |
Publicerat 01-06-2009 23:00
|
Användare
Inlägg: 240
Registrerad: 30.10.07
|
Lyfte ur min TII motor för ett par månader sedan, då lämnade jag kvar lådan
i bilen men tror nästan det är enklare att lyfte ur
alltihop på engång, finns så mycket utrymmet framåt när man tagit bort kylarn så skall inte vara några problem. |
|
|
|
Chefen |
Publicerat 02-06-2009 11:23
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Nä de verkar vara gott om plats och sen blir det väl ett bök
att få ihop lådan och motorn när lådan sitter på plats.
Är det någon
som tagit motorn med kabelhärvan och allt? Iaf om man ser bilder på motorer till salu
så är dom ju ofta komplett med kabelhärvan.
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
Marcus |
Publicerat 02-06-2009 12:55
|
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
|
Har dockat min motor med lådan två gånger, och tycker inte att
det varit svårt alls.
|
|
|
|
fc3s |
Publicerat 02-06-2009 14:44
|
Användare
Inlägg: 58
Registrerad: 16.10.07
|
Helt
klart ta ut låda
och motor tillsammans, har alltid tyckt att det varit ett h-vete att docka motor och låda med lådan i.
Inga som helst problem att ta ut alltihopa tillsammans.
FC3S S4 1988
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 02-06-2009 16:28
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Centrerar man
kopplingen rätt så är det inga
svårigheter att docka motor och låda.
Jag plockar bara ut motorn inkl kabelhärva och all kringutrustning. Tycker det är både enklare går snabbare och så sölar man
inte ner med växellådsoljan som rinner ut från utgående axeln.
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
Chefen |
Publicerat 02-06-2009 17:20
|
Användare
Inlägg: 1012
Registrerad: 05.12.07
|
Aha
där kom ett mellanalternativ, hade faktiskt mest besvär med kabelhärvan och insug
mm så de kanske vore bästa lösningen.
Du torde väl ha provat en å annan
gång
Pelle Lindqvist, Bjurholm
RX-4 HT -76: orginalrenov pågår
RX-7 -81 Isbil
RX-7 -86 N/A skrotas
RX-7 TII -90 & -89 Timeattack / Banbilar
Ockelbo 300 Wankel & Arctic Panther Wankel
|
|
|
|
wankelmats |
Publicerat 29-07-2009 01:51
|
Moderator
Inlägg: 983
Registrerad: 16.10.07
|
Som ofta får jag lov att hålla med Mr Wankeltrim
/Mats Olofsson, Stockholm
Spider, Ro80, Rx4wagon, FB, TII-cab, Cosmo, motorsågar, gräsklippare, snöskoter, diverse MC-, marin-, flyg-& andra motorer, även wankellösa Ro80 & M2
|
|
|
|
T2 cab |
Publicerat 30-07-2009 11:25
|
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 13.06.09
|
Jag gjorde missen med att
börja riva motorn för att få lös el-härvan
Sen efter nästan allt var borta lossade jag härvan från ecu det sitter 2 st kontakter på sidan/kickpanelen som måste låssas sen är det bara att dra ut
kabel stammen
Niklas Heijdenberg Enånger
FC cab 91a Hyfsat färdig
i väntan på tid FB 85a köpt 1998 såld 2004 åter köpt 2010
Passat TDI 98
Honda VF1100C 83a
BMW
K100 RT 85a
Cheva C20 78 under pågående renovering
Sävsjö biltrailer 2000 kg 2004
|
|
|