Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.
Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt
här .
Åh nej! Var är
JavaScript ?
Din webbläsare har inte JavaScript aktiverat eller så stöder den inte JavaScript. Vänligen
aktivera JavaScript i din webbläsare för att kunna visa denna webbplats,
eller
uppdatera till en webbläsare som stödjer JavaScript;
Firefox ,
Safari ,
Opera ,
Chrome eller en version av
Internet Explorer som är nyare än version 6.
Trimtips N/A 89-90
Goran
Publicerat 27-04-2010 21:44
Användare
Inlägg: 342
Registrerad: 28.04.08
Bellstam, vad har du hitta på med din bil? Det var ett tag sedan du hörde av
dig i denna tråden?
En annan sak jag hört
vid trimning av en N/A, är att växellådorna inte klarar så mycket mer hk utan borde bytas till en turbolåda
som är kraftigare.
Någon som kan bekräfta?
mvh
Goran
Bo_H
Publicerat 27-04-2010 22:23
Användare
Inlägg: 566
Registrerad: 13.12.07
Det är väl som vanligt att den största felkällan sitter mellan spak och ratt.
På den Vita FC N/A som jag
precis köpt med Racingbeat-system och öppet filter är lådan inte i toppskick, om detta beror på trimmet eller tidigare förare är
en annan fråga.
______________________________________
Bo Hugsén, Växjö, Rx-7 1986 (N/A)
Bellstam
Publicerat 27-04-2010 23:57
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 26.09.08
Ja det är lite kringuppgifter som fortfarande analyseras. Ett RacingBeatsystem är på ingående, det är så långt jag
har kommit
ensålänge... Tror nog lådan ska klara sig utmärkt för det, men vidare? Ja det är frågan...
Har legat i och under bilen mera nu, stylat lite invändigt osv.
Byggt ramper, lackat
och målat detaljer...
Effektmässigt så har jag snart systemet som sagt, men ska samtidigt beställa ny stolklädsel från Racing Beat,
så ordern kommer ta lite tid extra...
Men det
rör klart på sig... Sakta men säkert.
Med vänlig hälsning!
Richard Bellstam
Goran
Publicerat 03-05-2010 11:37
Användare
Inlägg: 342
Registrerad: 28.04.08
Låter bra att du håller på med bilen.
Racing Beat har bra grejer
och kan sina saker.
Jag var nyfiken på om du gjort mer med motorn och hur bilen svarat på det vid en bänkning, men du verkar ha kommit till ett nytt avgassystem i
alla fall, och det gör ju mycket.
Lycka till med projektet och meka i lugn takt så du inte går in i "mekarväggen" och tröttnar på bilen.
Goran
Bellstam
Publicerat 05-05-2010 00:13
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 26.09.08
Haha, jag lovar Göran, läst din tråd en del, det hjälper att veta t ex
historien kring
packningen från motorn mot grenrören... Ehm... Funderar om jag kanske också kommer få samma problem som du fick!? BAH, hoppas ej!
Med vänlig hälsning!
Richard Bellstam
Goran
Publicerat 05-05-2010 21:50
Användare
Inlägg: 342
Registrerad: 28.04.08
Bellstam skrev:
Haha, jag
lovar Göran, läst din tråd en del, det hjälper att veta t ex historien kring packningen från motorn mot
grenrören... Ehm... Funderar om jag kanske också kommer
få samma problem som du fick!? BAH, hoppas ej!
Får du det så har jag en likadan till. Hör bara av dig.
mvh
Goran
Bellstam
Publicerat 06-05-2010 06:25
Användare
Inlägg: 81
Registrerad: 26.09.08
Puss
Med vänlig hälsning!
Richard Bellstam
Gå direkt till forum:
Synpunkter och åsikter ang forum och hemsida.
Träffar! Diskutera inför och efter.
Media.
Elektronik, styrsystem, ljud med mera.
RX - 7 (SA,FB, Generation 1).
RX - 7 (FC, Generation 2).
RX - 7 (FD, Generation 3).
RX-8.
Övriga RX.
Övriga fordon med wankel.
Projektforum.
NSU.
Rotary-racing.
Köpes!
Säljes!
Efterlyses, bytes.
Info om detta nya forum.
Gzon Tuning
Våra sponsorer!
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.
Våra sponsorer!