Hedis RX-Heaven singelkonvertering mm
|
Antonic |
Publicerat 02-10-2010 07:56
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Jag
har tummen mitt i handen om inte värre och jag klarade det. |
|
|
|
hedis |
Publicerat 04-10-2010 17:08
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Nu har jag tagit bort panelerna, och hittils ser de ut som att jag kommer snarast plocka ur
instrumentbrädan. Men, måste man skruva isär runt själva huset innan man tar loss hela brädan?
Här även börjat kolla på vilken WG jag ska köra med. Finns ju
massa olika. Div kina saker +
lite bättre kina saker och riktigt rejäla (dyra) saker. Lutar åt turbobanditens 60mm, sen åka till Avesta och köpa PPFs nya 75mm
dump. Har även fått lite 48mm 316 böjar på jobbet.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
Johan_K |
Publicerat 04-10-2010 17:28
|
Användare
Inlägg: 1160
Registrerad: 17.10.07
|
Hedis
skrev:
Nu har jag tagit bort panelerna, och hittils ser de ut som att jag kommer snarast plocka ur instrumentbrädan. Men,
måste man skruva isär runt
själva huset innan man tar loss hela brädan?
Här även börjat kolla på vilken WG jag ska köra med. Finns ju massa olika. Div kina saker + lite bättre kina saker
och
riktigt rejäla (dyra) saker. Lutar åt turbobanditens 60mm, sen åka till Avesta och köpa PPFs nya 75mm dump. Har även fått lite 48mm 316 böjar på jobbet.
Tydligen ska man kunna byta
mebranet i kina wg till de dyrare då ska det funka bra men har själv ej provat då jag kommer åka Tial...
PPF nya dump var en trevlig grunka.. Dock kommer jag att bytta v-bands klaman men
annars ser den ju trevlig ut ! (Varför en 75 ? Borde ju räcka med 50mm)
Mvh Johan
Johan_K bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Johan_K den 04-10-2010 17:29
Johan Karlsson
RX-7 TII S5 grå med gul motor
RX-7 TII S5 Projektet
BMW 525 E60
http://www.wankel...rowstart=0
Blata Mini Quad 39cc
Göteborg / LA-holm på "rätt"
sida om åsen
|
|
|
|
GL |
Publicerat 04-10-2010 18:11
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
har
inget emot kina men jag skulle köpt en "riktig" wg.. hellre snåla på dumpventilen i så fall..
Jag har en synapse 50mm wg
alldeles ny för typ
halva nypris om det kan vara intressant...?
http://www.wankel...;pid=38198
Redigerat av GL den 04-10-2010 18:12
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 04-10-2010 19:07
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Johan: Jag komemr nog köpa en 75 mest för att få de snyggare under huven, än
att få massa konor och grejs på tryckröret. En 50 skulle räcka guda gott, men ger
fulare look under huven.
Gustav: Jag har kollat på massa olika WG.
Får ta mig en funderare på din Synapse. Kan ju hända att man köper den.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 05-10-2010 20:52
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Då har man 15mm 304L utskuret för att börja göra grenröret så fort man fått
bort allt skit under huven.
[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26548/1003541_0vgu02.jpg[/img]
Gustav: Tror jag avstår din wg, kan få
hem lika från US billigare och ska nog ändå beställa lite grejer där ser de ut
som i vinter.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
GL |
Publicerat 06-10-2010 19:34
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
blir nästan avudsjuk nu.. ser kul ut!
Nyfiken, vart får du hem en 50mm synapse för 3000kr
inkl frakt, tull & moms?
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 07-10-2010 11:47
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
GL
skrev:
blir nästan avudsjuk nu.. ser kul ut!
Nyfiken, vart får du hem en 50mm synapse för 3000kr inkl frakt, tull & moms?
Jag hoppas de blir lika kul att bygga om
sjuan som min andra busbil.
Hur är wankeln med motstånd avgasmässigt, kan man köra så öppet de
bara går hela vägen?
2830:- med frakt hem till dörren har jag hittat i USA. Och frakten
är hem till mig i Sverige. (frakt 45.20$).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
Antonic |
Publicerat 07-10-2010 14:37
|
Användare
Inlägg: 1114
Registrerad: 22.02.10
|
Avgasystemet ska väll ändå vara så stort som möjligt.
oftast kör man väll
med
3.5"-4" downpipe.
Jag kommer köra med med 3.5" avgasysytem och downpipe så får vi se hur det ser ut när motorn är nere i bilen. |
|
|
|
hedis |
Publicerat 07-10-2010 17:13
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Har tänkt köra 3 eller 3.5", får se vad som går ner.
Tänkte just på detta då de finns vissa motorer som kräver lite motstånd för att gå 100%, och wankeln hade ju kunnat
vara en av dom.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
Mysko |
Publicerat 07-10-2010 19:24
|
Användare
Inlägg: 196
Registrerad: 18.11.09
|
Men
en turbo motor ska väll inte ha något motstånd? Mera flöde ju bättre blir det, Turbon får andas
ut å avgaserna kommer ut snabbare. Rätta mig om jag har fel |
|
|
|
hedis |
Publicerat 08-10-2010 11:35
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Oftast är de ju så. Men tydligen är boxermotorn känslig just på avgasmotstånd. Dock inte i grenrör och
motorflöden, men systemet får inte vara helt öppet
tydligen enligt säker källa som åker Subaru och trimmar.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
haggstrom |
Publicerat 09-10-2010 01:37
|
Användare
Inlägg: 84
Registrerad: 20.05.10
|
Jag har förståt det så att man på vissa motorer vill ha ett
visst avgasmotstånd för att hjälpa till med kompan! eller liknande!
Daniel Häggström
Umeå
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 10-10-2010 11:10
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Update:
Bilen står uppställd på bockar, halva inredningen urtagen. Ska
till att börja plocka ur dubbelsnurrorna i veckan. Ska även
försöka hinna ta mig till PPF under veckan. Sen har jag fått 54x2 böjar nu också, så nu klev jag
upp lite i diameter på grenröret istället för 48x2.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 10-10-2010 19:47
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Bild update också så..
Interiör...
[img]
http://i104.photobucket.com/albums/m184/Corsa_rst/CIMG0560.jpg[/img]
Och sen en bild på
kommande vissla med filter på.
[img]
http://i104.photobucket.com/albums/m184/Corsa_rst/CIMG0564.jpg[/img]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 11-10-2010 11:16
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Fick samtal idag från DHL att jag kan hämta ut
mitt chassi jag beställt. Kanske kan komma upp en
smygbild senare...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
paros |
Publicerat 11-10-2010 22:03
|
Användare
Inlägg: 561
Registrerad: 10.02.08
|
Blir spännande att se! |
|
|
|
hedis |
Publicerat 30-10-2010 09:12
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Update: Har monterat tillbaks all instrumentering nu, och ska
börja med chassibyte snart.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 14-11-2010 19:21
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Kastar upp en ny bild på framfarten. Råkade
börja under huven istället för de nya chassit.
Någon som kan svara
lite mer rakt på all vaccum som kan raderas ut? Gick nån grov siliconslang från
insuget och in på y-pipen, vad är de?
Egentligen borde man väl kunna koppla ur allt vaccum man inte ska
använda men låta solenoiderna sitta där och
vissa även vara inkopplade än, dock utan funktion inom vaccumväg..??
Vart även positivt överraskad, då mina snurror gått med 1-1.2bar i 2
sässonger och
dom kändes perfekt, och ser kanonfina ut i material.
Bild:
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/26548/1018762_oum6ht.jpg[/img] is not a valid Image.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
GL |
Publicerat 16-11-2010 07:15
|
Användare
Inlägg: 831
Registrerad: 16.10.07
|
det beror på vilka
funktioner du kommer att använda... i princip är det bara soppatryck och mapsensor du behöver vacuum till, dumpventil kan vara bra samt wastegate
Redigerat av GL den 16-11-2010 07:16
Gustav L, Järfälla
FD 1993 13b-REW 770hk@2bar
9.95@235km/h
|
|
|