Bilen är i hyfsat bruksskick för sin ålder även om det finns en del bucklor
och skavanker. Vindrutan har en spricka, dock inget som SBP anmärkte på.
Höger sidas innertröskel är lagad och
yttertröskeln ersatt med en sprillans ny.
Motsvarande ny tröskel till vänster sida medföljer.
Motorn är utbytt till en 1,8 litersmaskin i bra skick från Mazda 929 (Ser identisk ut)
Ny
koppling
Bra bromsar runtom, nya handbromsvajrar, renoverade ok, renoverade hjulcylindrar, nya bromsbelägg och backar.
Nytt hjullager höger bak
Helt ny
höger framskärm medföljer vid snabb
affär
Mindre ratt med Luisi rattnav (Originalratt finns)
karriär i folkrace ska jag snabbt återberätta nu.
Första tävlingen var på Ring Knutstorp där jag skulle
köra brorsans reservbil, en Amason. Minns inte
riktigt hur det gick, vet bara att jag var in i h-e bakfull och kvällen innan på oklara grunder fått stryk av två killar varav den ena då var
Sveriges hårdast
skjutande handbollsspelare. Innan första heat spydde jag och fick en väldigt bra start, detta trots att jag var så svag/nervös att jag knappt orka hålla nere
kopplingen.
Tomelilla Svampabanan, köpte en 616 inför den tävlingen en tvådörrars. Med wankel, gick bra och blev såld redan på första tävlingen. Det var
min fokracekarriär i kort drag.
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,