Tonys Type-RZ
|
Wolf |
Publicerat 04-12-2010 23:24
|
Användare
Inlägg: 1129
Registrerad: 16.10.07
|
rovers skrev:
Som jag fattat det: FM I fronten, SM
orginalplats samt V liggande så kylaren och ic:n bildar ett V...
korrekt uppfattat
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 06-12-2010 11:57
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
rovers skrev:
Jag har
försökt läsa på lite om att bygga non-seq på 7an. Nån som provat det och kan ge ris eller
ros??
Bilen ska enligt uppgift tveka ibland på mellanregistret.
Vad ska man köpa för dimention
på vacumslangen samt hur mkt behövs?
5mm vacumslang körd jag! Oljebeständig slang! Fungerade fint, satt dock buntband i vid varje anslutning, då spricker dom inte eller lossnar!
5,5
meter!
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 06-12-2010 14:33
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
hur funkar de där non-seq ? bild ?
förklaring? |
|
|
|
rovers |
Publicerat 07-12-2010 12:13
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Man tar bort dom flesta magnetventilerna och spärrar en flärp. finns beskrivet
på mazdarotary.com bla
Ska ge jämnt ladd samt
att man slipper flera meter slang. Är det nån här som har provat detta??
Kylarslangarna från ebay
var visst slutsålda
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 07-12-2010 20:28
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Jag körde fattig non-seq. Stummad flärp (wg) till 2ans agg, alltså öppen
hela tiden. Inget vaccum till seq-spjället
på y-pipen och urkopplad nedre wg. De funkade och den tvekade aldrig för mig.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 07-12-2010 20:49
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
OK.. stor skillnad i motorkaraktär? Kommer
från en som inte provat köra rx7
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 07-12-2010 21:10
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Man får ett jämnare register
vill jag påstå.
Orig får man en liten extra turbokick vid 4000rpm. Den kicken är borta och man tappar lite vridegenskaper på lägre varven.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 11-12-2010 11:57
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Nu börjar julen
Lyktkåporna e på
posten i sthlm och midpipen har kommit.
3" rostfri Japspeed
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-10181428.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
EDC |
Publicerat 11-12-2010 15:07
|
Användare
Inlägg: 303
Registrerad: 28.12.07
|
Rekommendationen är att kablarna byts när pumpen byts.
BPU i all ära men mid-pipe är inte att rekommendera som en av de tidiga
uppgraderingarna även om den kan vara
prisvärd och enkel. Worst case så får du skenande laddtryck, oddsen är högre att det går åt helvetet än att det går bra.
Innan du stoppar dit denna SKA du ha portad "wastegate" eller bytt
bort oem-dubbelturbon. Risken som tas är först och främst motorras.
Sikta
på uppgraderingarna som fanns listade tidigare i stället. Det kan väl tilläggas att koppling bör finnas med i BPU-
listan om den ska vara mer komplett.
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 11-12-2010 15:58
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Fanns andra saker högre på priolistan men den var så billig att
jag inte kunde låta
bli. Vi snackar boostcreep nu eller?
Ska enligt uppgift sitta värre koppling redan.
|
|
|
|
EDC |
Publicerat 11-12-2010 16:18
|
Användare
Inlägg: 303
Registrerad: 28.12.07
|
Yes, boost creep vill du undvika till
varje pris. Har du värre koppling så är det en sak mindre att
fundera över
|
|
|
|
hedis |
Publicerat 11-12-2010 19:53
|
Användare
Inlägg: 620
Registrerad: 27.08.09
|
Jag körde/kör med midpipe, och
har då aldrig
stött på en antydan till boost-creep på min. Enligt vad jag läste förut så fick man de problemet om man körde orig ECU och midpipe. Har inte läst
om någon med PFC som haft krångel.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 11-12-2010 21:07
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Kan man ge sig på att porta
wastegaten själv måntro?
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 13-12-2010 11:12
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Fick hem mina lyktkåpor idag, Tyvärr är 3 av fästöronen lösa. Tips på bra lim
till att fästa dom tack.
|
|
|
|
Tha_MaazA |
Publicerat 16-12-2010 12:38
|
Användare
Inlägg: 2197
Registrerad: 18.08.08
|
rovers skrev:
Fick hem mina lyktkåpor idag, Tyvärr är 3 av fästöronen lösa. Tips på bra lim till att fästa dom tack.
Veidec 2 komponents, kommer bli bättre än
innan!
Föredetta ägare till en singelturbo
FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär
Lindén
Stockholm
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 16-12-2010 19:18
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Perfekt, får testa ned sånt. Mekonomen??
Hade lilla julafton igår
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-15180600.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-15180545.jpg
[/IMG]
Intercoolern är helt klart för SMIC inte V-mount
[IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-15180336.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010
-12-15180320.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 16-12-2010 20:19
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
synd att ic var en sådan
men men den var ju billig |
|
|
|
Wolf |
Publicerat 16-12-2010 22:54
|
Användare
Inlägg: 1129
Registrerad: 16.10.07
|
Min org koppling till BPU va inge problem.. är väl värre om du har 99spec o plockar 40 hk mer som kopplingen kanske börjar säga upp sig om
den är sliten från början
o
ja körde med stor dämpare isätllet för katt, o aldrig en tendens till boost creep, varken med Knigthsports ECU, original
eller PFC...
hmm sånna ICs finns ju billigt i england o sverige med o
skaffa
Blir nog bra d där..
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
|
|
|
|
rovers |
Publicerat 17-12-2010 22:21
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Blir nog kanoners,,, Bara det blir vår så jag får
börja skruva nångång
|
|
|
|
Fortune |
Publicerat 18-12-2010 13:46
|
Användare
Inlägg: 227
Registrerad: 08.11.10
|
gillar du inte att stå ute o meka,
ja har en kupee värmare när ja
skruvar |
|
|