April 29 2024 15:19:16
Navigation
· Hem
· Forum
· Gamla forumet
· Välkommen att registrera användarkonto.
· Wankelmotorn
· Bilar/MC med Wankel
· Medlemsbilar
· Tips och trix
· Läsvärt
· Klubbinfo
· English
· Kontakt
· Länkar
· Fotoalbum
· Artiklar
· Bra att veta
· Datorgodis
· Om cookies.
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Visa ämne
Svenska Wankelregistret. » Övriga Wankel fordon. » Projektforum.
 Skriv ut ämne
Tonys Type-RZ
Wolf
rovers skrev:
Som jag fattat det: FM I fronten, SM

orginalplats samt V liggande så kylaren och ic:n bildar ett V...


korrekt uppfattat Cool
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
 
Tha_MaazA
rovers skrev:
Jag har

försökt läsa på lite om att bygga non-seq på 7an. Nån som provat det och kan ge ris eller

ros??
Bilen ska enligt uppgift tveka ibland på mellanregistret.

Vad ska man köpa för dimention

på vacumslangen samt hur mkt behövs?





5mm vacumslang körd jag! Oljebeständig slang! Fungerade fint, satt dock buntband i vid varje anslutning, då spricker dom inte eller lossnar!



5,5

meter!
Föredetta ägare till en singelturbo

FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär

Lindén
Stockholm
 
http://www.garaget.org/Tha_MaaazA
Fortune
hur funkar de där non-seq ? bild ?

förklaring?
 
rovers
Man tar bort dom flesta magnetventilerna och spärrar en flärp. finns beskrivet

på mazdarotary.com bla

Ska ge jämnt ladd samt

att man slipper flera meter slang. Är det nån här som har provat detta??

Kylarslangarna från ebay

var visst slutsålda Sad
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
hedis
Jag körde fattig non-seq. Stummad flärp (wg) till 2ans agg, alltså öppen

hela tiden. Inget vaccum till seq-spjället

på y-pipen och urkopplad nedre wg. De funkade och den tvekade aldrig för mig.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
 
www.garaget.org/corsa_rst
rovers
OK.. stor skillnad i motorkaraktär? Kommer

från en som inte provat köra rx7 Wink
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
hedis
Man får ett jämnare register

vill jag påstå.

Orig får man en liten extra turbokick vid 4000rpm. Den kicken är borta och man tappar lite vridegenskaper på lägre varven.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
 
www.garaget.org/corsa_rst
rovers
Nu börjar julen Smile
Lyktkåporna e på

posten i sthlm och midpipen har kommit.
3" rostfri Japspeed


[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-10181428.jpg[/img] is not a valid Image.
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
EDC
Rekommendationen är att kablarna byts när pumpen byts.

BPU i all ära men mid-pipe är inte att rekommendera som en av de tidiga

uppgraderingarna även om den kan vara

prisvärd och enkel. Worst case så får du skenande laddtryck, oddsen är högre att det går åt helvetet än att det går bra.

Innan du stoppar dit denna SKA du ha portad "wastegate" eller bytt

bort oem-dubbelturbon. Risken som tas är först och främst motorras.

Sikta

på uppgraderingarna som fanns listade tidigare i stället. Det kan väl tilläggas att koppling bör finnas med i BPU-

listan om den ska vara mer komplett.




 
rovers
Fanns andra saker högre på priolistan men den var så billig att

jag inte kunde låta

bli. Vi snackar boostcreep nu eller?
Ska enligt uppgift sitta värre koppling redan.
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
EDC
Yes, boost creep vill du undvika till

varje pris. Har du värre koppling så är det en sak mindre att

fundera över Smile

 
hedis
Jag körde/kör med midpipe, och

har då aldrig

stött på en antydan till boost-creep på min. Enligt vad jag läste förut så fick man de problemet om man körde orig ECU och midpipe. Har inte läst

om någon med PFC som haft krångel.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Glenn Hedström
Dalarna, Borlänge
FD3S -93 (singel och luftfjädring)
 
www.garaget.org/corsa_rst
rovers
Kan man ge sig på att porta

wastegaten själv måntro?
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
rovers
Fick hem mina lyktkåpor idag, Tyvärr är 3 av fästöronen lösa. Tips på bra lim

till att fästa dom tack.
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
Tha_MaazA
rovers skrev:



Fick hem mina lyktkåpor idag, Tyvärr är 3 av fästöronen lösa. Tips på bra lim till att fästa dom tack.


Veidec 2 komponents, kommer bli bättre än



innan!
Föredetta ägare till en singelturbo

FD. 400hk+
Nissan Skyline R33 Gts-t, 350hk, 400nm.
Volvo V70 T5, 265hk, 360nm.
Chevrolet Trans Sport AWD, 188hk, 300nm.
Wankelintresserad!
Pär

Lindén
Stockholm
 
http://www.garaget.org/Tha_MaaazA
rovers
Perfekt, får testa ned sånt. Mekonomen??



Hade lilla julafton igår

Grin
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-15180600.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-15180545.jpg

[/IMG]




Intercoolern är helt klart för SMIC inte V-mount
[IMG]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010-12-15180336.jpg[/img] is not a valid Image.


[img]http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/2010

-12-15180320.jpg[/img] is not a valid Image.
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
Fortune
synd att ic var en sådanSad
men men den var ju billigWink
 
Wolf
Min org koppling till BPU va inge problem.. är väl värre om du har 99spec o plockar 40 hk mer som kopplingen kanske börjar säga upp sig om

den är sliten från början

o

ja körde med stor dämpare isätllet för katt, o aldrig en tendens till boost creep, varken med Knigthsports ECU, original

eller PFC...

hmm sånna ICs finns ju billigt i england o sverige med o

skaffa Grin

Blir nog bra d där..
Niklas Rydh
Västerås
1994 FD3S
 
rovers
Blir nog kanoners,,, Bara det blir vår så jag får

börja skruva nångång Angry
Tony Granbom, BODEN
http://www.garage...ar=226041#
 
Fortune
gillar du inte att stå ute o meka,
ja har en kupee värmare när ja

skruvarPfft
 
Gå direkt till forum:
Våra sponsorer!


Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna Klottra.

11-04-2024 15:19
Här kan man klottra!

18-12-2019 11:09
Jag undrar om någon vet vilken typ av färg man bör använda för att måla om innertaket. Det ska vara vit färg.

28-10-2019 13:47
Snart Chefen. Smile

11-10-2019 11:11
äre jul snart Combat?

23-12-2018 18:47
Då önskar jag alla en riktigt GOD (H)JUL Smile

06-12-2018 12:25

12-03-2018 16:48
För de som besöker denna sidan och tycker det verkar dött. Mesta aktivitet sker på vår Facebooksida.

24-12-2017 16:39
God Jul på samtliga som har den goda smaken att gilla vår fina lilla motortyp. Brap brap Smile

19-12-2017 17:14
Är det någon aktivitet här inne? Tänkte riva ner och fixa lite med min nyinköpta FD och behöver kompetens-backup Grin

19-12-2017 16:44
Forumet finns här Wankeltero, men de flesta väljer att nyttja vår grupp på Facebook.

21-11-2017 08:38
hej alla wankel vi måste få till baka tillforumet? tero Grin

24-09-2017 08:07
Grattis, Gzon, till andraplatsen i klassen Pro Street i Time Attack. Smile

20-09-2017 15:07
Fyra aktiviteter i forumet och i vart inlägg smugit in länkar till casino på ett finurligt vis.

20-09-2017 15:06
Nu spärrar jag användare Matilda_J. http://www.wankel.
..ookup=1559

11-09-2017 21:30
Mats Olofsson aka Wankelmats har nog det mesta till Sachs

Våra sponsorer!


Sidan uppdaterad på 1.73 sekunder - 212 Förfrågningar 18,931,931 unika besök