vakuumslangar
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 14:52
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
rovers skrev:
Jag bytte till stålomspunnen slang. Men orginal finns att köpa
nya har jag hört..
Tror det var Lego som bytte på sin
Stålomspunnet lät ju mycket trevligare än original
Vad tror du om vakuumschemat
jag länkade till?
Såg att vissa valde att behålla 2st
solenoider medans enligt detta schema så skippar man alla. |
|
|
|
rovers |
Publicerat 13-04-2013 18:03
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Precis sådär körde jag på min ifjol fast med öppen dump ist för dubbla orginal. På min andra lät jag
acv:n sitta kvar, då behövs 2 solenoider till.
Om du ska köra orginalecu måste solenoiderna sitta kvar eller så får du sätta dit motstånd, Jag har motstånd i min.
|
|
|
|
lego |
Publicerat 13-04-2013 20:34
|
Användare
Inlägg: 784
Registrerad: 16.10.07
|
Jag köpte en ny sån slang, kostade runt 500-ingen. Inget jag skulle ha gjort
med facit på
hand, blir någon liknande lösning som rovers gjort med stålomspunnet i framtiden.
Jon Olsson, Avesta - 0704454446
[url=http://www.garaget.org/?
car=62179]Mazda RX-7 FD3S -93 (liten ensam snigel)[/url] - Projekttråd
Superior Imports
|
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 20:40
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
lego skrev:
Jag köpte en ny sån
slang, kostade runt 500-ingen. Inget jag skulle ha gjort med facit
på hand, blir någon liknande lösning som rovers gjort med stålomspunnet i framtiden.
Ja stålomspunnet låter ju
absolut bättre än de där torra
plastslangarna som sitter original!
Är det högt tryck i dessa två slangar eftersom att det sitter nån typ av klammer på dom? |
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 20:46
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
rovers skrev:
Precis sådär
körde jag på min ifjol fast med öppen dump ist för dubbla orginal. På min andra lät jag acv:n sitta kvar, då behövs 2 solenoider till. Om du
ska köra
orginalecu måste solenoiderna sitta kvar eller så får du sätta dit motstånd, Jag har motstånd i min.
Okej! Vet du vad motstånden heter och vart man
köper dom?
Blir
original ecu till att börja med. Sen kanske det uppgraderas till en Apexi eller MaxxECU om dom kommer med en plugin version till Fd
Vad gjorde du med alla kablar som tidigare gått till
solenoiderna? |
|
|
|
rovers |
Publicerat 13-04-2013 21:41
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Minns inte på rak arm, men
googla lite så hittar du nog. Köpte dom i 10pack på ebay. Lät kontakterna sitta kvar och
monterade motstånden på dom.
|
|
|
|
lego |
Publicerat 13-04-2013 22:10
|
Användare
Inlägg: 784
Registrerad: 16.10.07
|
Så värst högt tryck är det nog inte, men oljan som injeceras i rotorhusen och smörjer dessa
transporteras i, så det är nog en
säkerhetsåtgärd med de rejäla klämmorna...
Redigerat av lego den 13-04-2013 22:35
Jon Olsson, Avesta - 0704454446
[url=http://www.garaget.org/?
car=62179]Mazda RX-7 FD3S -93 (liten ensam snigel)[/url] - Projekttråd
Superior Imports
|
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 22:28
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
lego skrev:
Så värst högt
tryck är det nog inte, men oljan som injeceras i rotorhusen och smörjes dessa transporteras i, så det är nog en
säkerhetsåtgärd med de rejäla klämmorna...
Okej Lika bra att
vara på den säkra sidan! |
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 22:29
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
rovers skrev:
Minns inte på rak arm, men googla lite så hittar du nog. Köpte dom i
10pack på ebay. Lät kontakterna sitta kvar och monterade motstånden på dom.
Okej! Ska det vara motstånd på alla kontakter eller bara 2 av dom?
Lägg gärna upp en bild på hur det
ser ut på din bil om du orkar och kan |
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 22:39
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
rovers skrev:
Minns inte på rak arm, men googla lite så hittar du nog.
Köpte dom i 10pack på ebay. Lät kontakterna
sitta kvar och monterade motstånden på dom.
Kan detta vara rätt?
http://www.ebay.com/itm/25-NOS-Stackpole-carbon-composition-
resistors-
330-ohms-1-2-Watt-5-/290696539247?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item43aedd2c6f
330ohm 1/2 watt |
|
|
|
rovers |
Publicerat 13-04-2013 22:44
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Ser rätt
ut.
Du sätter dom på alla som inte används för att lura styrboxen att det sitter solenoider där.
Har
tyvärr ingen bild på det och bilen såldes idag, men på med flatstiftskabelskor och en
rejäl krympslang bara
Redigerat av rovers den 13-04-2013 22:46
|
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 22:56
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
rovers skrev:
Ser rätt ut.
Du sätter dom på alla som inte används för att
lura styrboxen att det sitter solenoider där.
Har tyvärr ingen bild på det och bilen såldes idag, men på med flatstiftskabelskor och en rejäl krympslang
bara
Aha okej! Vilken av
dom sålde du? vill minnas att du hade 2st?
Då blir det alltså motstånd på alla kontakter då jag gör en så kallad
"poor man's" non-seq.
Tror nästan jag lindar upp
kabelhärvan och klipper bort alla kontakter och löder in motstånden, såvida det inte är
korkat av nån anledning?
Finns få saker som är så fult som en massa kontakter som hänger löst och saknar
funktion |
|
|
|
rovers |
Publicerat 13-04-2013 23:04
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Standardbilen som såldes, Jag lämnade kontakterna på den för att det ska gå
att återställa, Dom syns knappt bland all
bråte under insuget.. På min "racer" har jag klippt bort alla kablar som inte används.
|
|
|
|
Frisk89 |
Publicerat 13-04-2013 23:10
|
Användare
Inlägg: 121
Registrerad: 14.12.12
|
rovers skrev:
Standardbilen som såldes, Jag lämnade
kontakterna på den för att det ska gå att återställa, Dom syns knappt bland all bråte under insuget.. På min "racer" har jag klippt bort alla
kablar
som inte används.
Då klipper jag bort skiten på min med, rent och snyggt ska det vara!
Tror ingen frisk människa skulle vilja återställa det där
ormboet.
Vet du vad
det är för storlek på vakuumslangarna, tänkte beställa på do88, men det fanns all från 2-9mm att välja på.. |
|
|