Har planer (bokat) en resa ner
till ringen i sommar/höst för att sota av råttan så den håller 12' mil till Har dock funderingar runt det hela, lagar,
kryphål osv.
Idag har jag
en Toyosport midpipe på bilen samt BHR-kit men för övrigt original. Till bandagarna har jag en uppsättning med r-däck med fälg men kör på gatan med Kina-däck på
standardfälg. Min fråga lyder egentligen mest runt midpipe'en. Bör/måste jag dra på katten ner till Tyskland eller är det som här? Jag förstår att det inte är
godkänt om det uppdagar sig men
frågan är om det är rent av farligt? Har hört av "förstå-sig-påare" att flygande besiktning skulle vara standard där
och kunna resultera i miljöbrott med en följd av sjuka summor med
pengar i böter.
Stämmer detta? Bör jag byta om till katalysator eller är detta mest
troll i skogen?
Sidofrågan är om däcken. Ska jag köra ner på r-däck...slita på de som fan på ren
transport eller kånka med fyra hjul med mig och byta om
på plats? Kommer det verkligen slita så mycket på däcken eller är det kanske rent av olagligt att köra på där?
Kom gärna med input och
tankar men mest
uppskattar jag svaren från de som verkligen vet.
A redline per day keeps the carbon away!
|