följde med ett sånt sprut till bilen.( inget piggyback )
jag undrar om de är något att ha.det är
inkopplat i bilen nu så de går att starta den men inge mer.
de som måste göras
är säkra upp hela systemet och få till en vettig kabel härva till motorn.
är det någon ide att lägga ner massa tid, jobb och material på ett sånt här sprut eller ska jag satsa på ett annat
sprut direkt.
och i sånt fall vad ska
man köpa istället ?
här kommer lite info om sprutet
Den M1 är den första i "Black Box" serie av ECU. Den M1 är en "stand
alone" typ ECU som har full kontroll över Insprutningsmunstycken och tändspolar.
Funktioner:
Real Time Programmable.
Fält uppgraderingsbar.
Enkelt hålla dig uppdaterad med
senaste programvaran och ECU förbättringar. Automatiskt uppdaterad med programvara.
Avancerad Trigger / Sync Diagnostic
tillåter användaren att enkelt justera motorns vevhus och Cam
sensoringångar att förkasta elektriskt brus för tillförlitlig drift.
Ignition Timing
noggrannhet bibehålls vid alla varvtal med "Sant Zero Crossing" Input Sensing vid användning
Magnetiska / Reluctor sensorer.
Lätt att använda
intuitiv Tuning Software.
Avancerad Closed Loop Turbo Boost Control.
Användaren kan lägga till eller ta bort kartan RPM eller
lastbedömningspoäng helst
utan omställning. Kartor kan konfigureras för att passa motorns krav.
Upp till 32 * 32 lastpunkter för Main Tuning Maps.
Kylvätska, kan Lufttemperatur och Lambda
Ingångar vara användarkalibrerad.
Avancerad Closed Loop Idle Control.
Många Tuning hjälpmedel såsom konfigurerbara Chart Recorders, stapeldiagram,
dataloggning, många "tangentbord
genvägar", "Auto" och "Quick"-funktioner Lambda säkerställa en kort tuning tid.
Barometertryck Compensation.
Advanced Injector Staging Control.
Super Responsive
Accelerator Pump Anrikning säkerställer en lyhörd motor.
On Board 4
bars MAP-sensor.
Kan köra låg resistans / "Peak and Hold" typ bränsleinsprutningar.
Kan styra många motortyper
och storlekar mellan 1 och 12
cylindrar, jämna och udda brandbilar.
Hjälputgångar att kontrollera Thermo Fans, bränslepumpar, Salpeter .....
Ingångar:
OEM Motor vev och / eller Cam
Sensor kompatibel med Magnetisk och Hall / optisk typ.
Throttle position.
Kylvätska och lufttemperatur.
Wide Band Lambda Ingång.
Switch och analoga
ingångar.
Utgångar:
4
Insprutningsmunstyckets utgångar.
4 Tändsystem Utgångar.
4 tråds Idle Stepper Motor Control.
4 Låg ström