Trycker ut vatten. Plz hjälp!!! Hittat felet följfråga,!!!!
|
AlexG |
Publicerat 31-07-2013 16:33
|
Användare
Inlägg: 12
Registrerad: 26.07.13
|
Hej Alla, Ny här och ny med wankel.
Köpte mig en rx-7:a 94:a
Det
konstiga med det hela nu då är att ibland kan
man köra väldigt myckte med bilen utan att den trycker ut vattnet i expansionstanken.
Jag har ingen AST, stooor alukylare. Just nu har jag plockar
ut
termostaten bara för att kolla.
Startde bilen kall idag, inget tryck lock i fillercap,men med en typ av tratt istället med vatten i. Luftade systemet och startade
upp. Inga bubblor what so
ever. Körde den på tomgång tills den blev varm, vattnet steg lite i behållaren men inga bubblor, men när jag gasar så jag har
laddtryck lite så kommer det bubblor. Ingen vitrök och det luktar inte
avgaser i tratten, och om man kör bilen så tar det ganska lång tid innan slangarna blir
hårda beroende på körstil. Ibland kan jag köra 3 mil utan att den trycker ut vatten. men leker man med lite
laddtryck så går det fort så trycker den ut.
Någon som har en aning om vad det kan vara, känns inte som om det är de inre vattenpackningarna.
ps har även kopplat ur och pluggat
värmen till
gasreglaget.
Redigerat av AlexG den 15-08-2013 19:35
|
|
|
|
AlexG |
Publicerat 02-08-2013 11:40
|
Användare
Inlägg: 12
Registrerad: 26.07.13
|
Med lite mera forskning nu kring mitt problem
så är min a tankar lite såhär.
Om det nu då är laddtryck som pressas in i kylarsystemet, vart kan detta hända.
Är det inte så att det går vatten från mitten
kammaren upp i nedre insugsdelen?
Kanalen som sitter under insugskanalen? I så fall kan det ju vara insugspackningen som läcker ytterst lite. Mellan insugskanal och
vatten kanal.
Eller är jag ute å cyklar? |
|
|
|
rovers |
Publicerat 02-08-2013 12:09
|
Användare
Inlägg: 1039
Registrerad: 10.11.10
|
Går inge vatten
in i nedre insuget
|
|
|
|
Zebb |
Publicerat 03-08-2013 08:49
|
Användare
Inlägg: 251
Registrerad: 25.11.07
|
Montera ast.
Sebastian Gottfridsson
Kalmar
|
|
|
|
AlexG |
Publicerat 03-08-2013 08:51
|
Användare
Inlägg: 12
Registrerad: 26.07.13
|
Jag hade astn på innan å samma sak. :-/ |
|
|
|
AlexG |
Publicerat 15-08-2013 19:03
|
Användare
Inlägg: 12
Registrerad: 26.07.13
|
Okey, jag rev motorn hur som. Tänkte porta nu
och singel konvertera å lite sånt i alla fall. Hittade det vanligaste felet.
Någon som vet om man kan fylla på någotvis??
AlexG bifogade följande bild:bild:
Redigerat av AlexG den 15-08-2013 19:05
|
|
|
|
Mr Wankeltrim |
Publicerat 15-08-2013 19:42
|
Användare
Inlägg: 1948
Registrerad: 16.10.07
|
Jag brukar blästra rent och svetsa upp såna skador och sen slipar jag ner svetsen med planslipen.
[img][/img]
Your No:1 Rotary Tuner
Portning Balansering Förstärkning av motorblock kompletta motorbyggen för
gata och tävling
Jörgen Blennow
0708-145580
Skurup/Skåne
|
|
|
|
AlexG |
Publicerat 15-08-2013 19:51
|
Användare
Inlägg: 12
Registrerad: 26.07.13
|
Mr Wankeltrim skrev:
Jag brukar blästra rent och svetsa upp såna skador och sen slipar jag
ner svetsen med planslipen.
Ok, det var något i den stilen jag hade tänkt mig om det funkar. Så jag ska lämna iväg den delen för en svetsning.
Tack för ett snabbt svar Mr Wankeltrim |
|
|