2010-07-23 Kinnekulle MX-5 Racing Club
|
Levinsson |
Publicerat 26-07-2010 12:27
|
Moderator
Inlägg: 1547
Registrerad: 19.10.07
|
Mycket trevlig tanke och förslag!
|
|
|
|
Marcus |
Publicerat 26-07-2010 12:44
|
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
|
Vi kanske
skulle kunna samorganisera med MX-5 Racing Club och köra vår egen cup samma dag som de kör
sin cup.
hur vi sen ska dela in klasserna tål ju att tänkas på.
|
|
|
|
FB |
Publicerat 26-07-2010 14:02
|
Användare
Inlägg: 460
Registrerad: 16.10.07
|
Marcus skrev:
Vi kanske skulle kunna
samorganisera med MX-5
Racing Club och köra vår egen cup samma dag som de kör sin cup.
hur vi sen ska dela in klasserna tål ju att tänkas på.
Ungefär dom banorna jag funderat också. Bonusen skulle ju
vara att man fick en samarbetspart som dels är duktiga på att arrangera den typen av
tillställningar och dels verkar genomsyras av en genuin entusiasm kring allt vad racing heter.
Klassindelningsproblematiken löses ju enkelt med
att man kör en enda klass där alla ni med dubbelt så mycket effekt (läs: råttor) och turbos straffviktas så brutalt att vi kan tävla på lika
villkor!
Fredrik Bodin, Aneby
Mazda RX-7 1984
"Black Edition"
|
|
|
|
Marcus |
Publicerat 26-07-2010 14:14
|
Användare
Inlägg: 1096
Registrerad: 29.01.08
|
Precis, det behövs någon med erfarenhet att driva något sådant.
Vi får väl se om det finns något intresse bland
folket här innan kontakten med MX-5 RC tas.
Straffvikt... njae...
|
|
|
|
fastlane |
Publicerat 26-07-2010 14:25
|
Användare
Inlägg: 3571
Registrerad: 23.10.07
|
Faktum är att jag och Matz redan
i helgen faktiskt pratade lite med en i Miata Cupen om RX-8ans möjlighet att kvala in. Verkar vara Roadsport B(?) som passar bäst där.
Ingemar Olsson
Rätt sida av Sverige
Västra Götaland
Uddevalla
RX-8 Racecar med S54b32 motor, Sellholm MPG Låda
VW Passat
Kombi 170TDI 4motion DSG
Alpina B8 4,6L V8
|
|
|
|
fastlane |
Publicerat 26-07-2010 14:27
|
Användare
Inlägg: 3571
Registrerad: 23.10.07
|
FB skrev:
Marcus skrev:
Vi kanske skulle
kunna samorganisera med MX-5 Racing Club och köra vår egen cup samma
dag som de kör sin cup.
hur vi sen ska dela in klasserna tål ju att tänkas på.
Ungefär dom banorna jag funderat också. Bonusen skulle ju vara att man fick en samarbetspart som
dels är duktiga på att arrangera den typen av
tillställningar och dels verkar genomsyras av en genuin entusiasm kring allt vad racing heter.
Klassindelningsproblematiken löses ju
enkelt med
att man kör en enda klass där alla ni med dubbelt så mycket effekt (läs: råttor) och turbos straffviktas så brutalt att vi kan tävla på lika villkor!
Vikt/effekt
förhållande och däcksbredder är ett bra sätt att få olika bilar att tävla på liknande villkor =)
I mina drömmar ser jag en
wankel cup med RX-3, RX-7 FB,FC & FD, RX-8 m.m. tävla mot
varandra på lika villkor, hur jäkla ballt vore inte det?!
Redigerat av fastlane den 26-07-2010 14:29
Ingemar Olsson
Rätt sida av Sverige
Västra Götaland
Uddevalla
RX-8 Racecar med S54b32 motor, Sellholm MPG Låda
VW Passat
Kombi 170TDI 4motion DSG
Alpina B8 4,6L V8
|
|
|
|
Lennart |
Publicerat 26-07-2010 21:47
|
Användare
Inlägg: 2750
Registrerad: 24.10.07
|
Eftersom jag bygger
på både turbo och kompressor måste jag lasta ner min till stridsvagnklassen, sen är det bäst ni
passar Er, lättviktare.
Lennart Pettersson
Stockholm
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
|
|
|
|
FB |
Publicerat 26-07-2010 23:40
|
Användare
Inlägg: 460
Registrerad: 16.10.07
|
Marcus skrev:
Straffvikt... njae...
Ha, ha... Otippat? Not!
Fredrik Bodin, Aneby
Mazda RX-7 1984
"Black Edition"
|
|
|