orkade jag hålla mig vaken inatt och upptäckte inbrottstjuvar som ville in i ett garage. En av tjuvarna som för övrigt körde en Mazda 323 sedan hotade samt slog mot
mig med sin
rörtång. Som hämnd för detta saknar han nu TVå rutor på sin bil.
Åter till ämnet, har haft problem att ta emot filer ifrån brorsan. Gissar
på att jag bara lyckats få en bråkdel, jag är
ganska nöjd med resultatet ändå. Blev ett par minuter med idel mums mums.
YouTube video
Bilen är som sagt Pirkkas, rallycrossbilen med den
snuskigt välpolerade motorn. Nytt sedan
foton på motorn publicerades är luftburken, den syns i början på filmen. Riktigt läcker luftburk. Motorn har i år fått Weberförgasaren utbytt mot insprutning
a
la Prospark tror jag det var. Detta för att han inte ska få problem med soppatillförseln i kurvorna.
SKRUVA UPP HÖGTALARNA OCH NJUT. Youtube har inte sabbat
ljudkvalitén alltför mycket.
Notera två kändisar, Abiex och Mr Wankeltrim som skymtar lite.
Redigerat av Combat den 21-04-2008 06:24
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,
Men att se på bromsvideo utan siffror är som att ligga utan att få komma
Låt oss säga 300++ då
I
bänken klev vi på från 2700-
3000rpm och drog upp till 9600rpm. När jag var uppe i Bergen så finlirade jag med kall och varm tomgång. Ute på banan så mipplades det en del med accpumpens mängd
bränsle och tid som den skall ligga inne + lite annat smått o gott som gjorde att Pirkka sken ikap med solen
Redigerat av Mr Wankeltrim den 21-04-2008 08:07
min motor utan Pirkkas så är det upp till honom om han vill publicera
sifforna vilket jag respekterar . Den går gott och där e tillräckligt med pulver sen hur mycket där e får ni gissa er till
Då får vi hoppas
att Pirkka vill avslöja lite siffror, siffror är verkligen inte allt men det är roligt att se om utvecklingen går framåt :]
Vi får se...
Utvecklingen går framåt och lite av årets setup är att vi bla ändrat diametern på insug och hylsan i huset för att få en starkare motor på lägre varvtal + att det
hamnat ett Prospark/Efitech
sprut på motorn för att få bort lite problem som man har med förgasare.
Effekt mässigt så är motorn mycket starkare genom hela
registert ( vilket vi jobbat mest med ) just för att få bättre
respons och en mer lättkörd motor.
Facit på vårt arbete är att start varvet har sänkts med
2000rpm vilket bevisligen är ett gott tecken på att motorn är starkare på lägre register.
Trots att
vi gått ner i insugsdiameter så har vi hittat lite mer
effekt på toppen ( vilket igentligen är ointressant för det är inget man nyttjar så ofta i rallycross ).
Alla inblandade ser med ett glatt
att Pirkka tyckte att den detaljen undanhåller han gärna konkurrenterna, låt dom undra.
Sedan har vi PROBLEMET, detta är gissar jag på något mindre i
Norge men WANKEL är inte speceillt omtyckt och alla som lusläst forum genom åren vet att kolv-onanisterna vill straffa ut wankel
eller hellre förbjuda den.
Därför gott folk inga siffror.
Fast det hörs väl att det är pulvermos i spisen?
Bert-Åke
"Combat" Blennow Göteborg/Partille, kom och köss mig så kösser jag tebax <3
User no 55, en LeMansvinnare.
Mazda RX-4, 1976 coupé
grönmetallic, såld
Mazda RX-7 FB, 1983 svart, såld
Mazda RX-7 FB, 1985 vit, NJUTER AV DEN VARJE DAG
Nissan Primera 98, vinterbil, dailydriver, vinterhalvåret,